De onafhankelijke energievergelijker
Ben Woldring
Vragen? Stuur ons een Whatsapp-bericht
Budget Energie
79% van de klanten raadt Budget Energie aan.
17% zegt Budget Energie misschien aan te raden.

Budget Energie ervaringen, informatie & beoordeling

Om u te helpen bij uw keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Budget Energie geven. Twijfelt u nog? Lees dan de Budget Energie ervaringen en beoordelingen. Is Budget Energie uw energieleverancier en wilt u zelf een ervaring en/of beoordeling over Budget Energie plaatsen? Bij klantervaringen kunt u uw ervaringen en beoordeling over Budget Energie met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Budget Energie
Het voordeligste actiepakket van Budget Energie!
Modelcontract stroom en gas
Jaarprijs
€ 2126,67
Aanmelden
Dit pakket kunt u nog niet via ons bestellen
79%
van 206 klanten zou deze leverancier aanbevelen
17% misschien 5% niet

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
3
Prijsstelling: 3
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: 6
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: 3
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: 5
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Ronald van Gool 5-6-2020 - 21:05

Ben na een driejarig contract overgestapt naar een andere leverancier.
Het contract eindigde 3 maart 2020.Herhaaldelijk gevraagd om een eindafrekening telefonisch ,via klantenservice (email )via contactformulier op hun site. En tenslotte via een klachten formulier op de site, Vroeger kreeg je nog wel eens een nietszeggende ontvangstbevestiging. Maar zelfs dat is er niet meer bij. Kortom naast energielevering is negeren ook een core- business geworden bij Budget energie.

  • Geen bijzondere plussen kunnen ontdekken
  • De communicatie met hun klanten
  • Die is er dus niet
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
3
Facturering: 3
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: 8
Klachtenafhandeling: 3
Prijsstelling: 4
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Marco 5-6-2020 - 20:57

Er worden belachelijke maand tarieven in rekening gebracht. De laatste maanden nog aangeven dat het maandbedrag omhoog moet terwijl het verbruik ver beneden het contract ligt en dan bij de afrekening €800,- terug krijgen omdat er teveel is betaald. En als het aan hun lag dus nog meer.

Het termijn advies deugt van geen kant.

  • Geen
  • Termijnbedrag adviseur
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Overstapproces: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: 1
Prijsstelling: 5
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
S. van der Burg 5-6-2020 - 19:14

ze zijn duurder dan energiedirect en niet beter

  • geen bijzondere pluspunten
  • In de laatste maand werd ondanks dat ik opgezegd had nogmaals een maandbedrag afgeschreven. Dat doen alle energiebedrijven als je overstapt. Maar huur een keer een goede programmeur in! Die regelt heel snel dat (zeker als er geld gerestitueerd moet worden) de onnodige laatste incasso plaatsvindt. Daarnaast is het heel vreemd dat de jaarrekening pas na 4,5 weken wordt opgemaakt. Normaal heb je twee dagen na het afsluiten van een maand een overzicht van je verbruik. Aangezien alles met de computer wordt berekend en het uitlezen via een slimme meter gaat zou 4 seconden een normalere prestatie zijn. En als dan de jaarafrekening na 4,5 weken komt heeft energiedrirect nog eens twee weken nodig om het teveel gefactureerde terug te betalen. Ik weet dat dit gedrag normaal is voor alle leveranciers. Maar ik vind het abnormaal. En als er nu reden was om het geld langer vast te houden omdat er rente verdiend kan worden. Maar dat is al lang niet meer zo.
  • Deze recensie heb ik eerder geplaatst met een overall voldoende voor de levering. Maar dan komt er geen reactie van de web-care-club van Energiedirect. Vandaar de herhaling maar nu met een zware onvoldoende!!!!
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: 1
Overstapproces: 1
Duurzaamheid: 1
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Highstreets 5-6-2020 - 15:18

Waardeloos bedrijf dat misschien goedkoop lijkt maar dat zeker niet is. Als je een offerte aanvraagt voor levering na 2 maanden bij aanvraag en je geeft aan dat ze te duur zijn dan willen ze een afkoopsom zien. Dus trap niet in deze oplichters!!!!!!!!!!!!!!

  • Niet kunnen ontdekken.
  • Klantvriendelijkheid, eigenlijk alles!
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Online dienstverlening: 1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Facturering: 5
Duurzaamheid: 1
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Sjaak 5-6-2020 - 14:53

Waardeloos

  • Geen
  • hef u zelf op
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Online dienstverlening: 1
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 1
Facturering: 1
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Dirk Jan 4-6-2020 - 11:56

Ik heb een overstap naar BudgetEnergie overwogen, maar binnen de gestelde 2 weken bedenktijd deze overstap tijdig en conform richtlijnen gecanceld. Dit meermalen netjes zowel telefonisch als per mail bevestigd, met klantnummer en al, maar tot mijn grote verbazing en ergernis zie ik dat de overstap desondanks toch is doorgevoerd. Ik heb hierover contact opgenomen met de klantenservice: heel moeilijk bereikbaar, meer dan 15 minuten moeten wachten, maar inderdaad, de fout lag inderdaad bij BudgetEnergie - ze hadden de mails even over het hoofd gezien (hoe dan?? ) - ze zouden vervolgens alles netjes terugdraaien, en mij hierover direct een bevestigingsmail sturen.. Ok, prima, netjes opgelost, zou je zeggen, maar de ervaring leert dat ik dit zelf dus even moet aangeven bij mijn huidige leverancier, wat ik heb gedaan. Ook zelf een bevestigingsmail van het gesprek aan BudgetEnergie gestuurd, om het van mijn kant voor de zoveelste keer te bevestigen. Nu alweer meer dan een dag geleden, en ik heb nog steeds geen mail of reactie gezien. Wederom gebeld net, 20 minuten in de wacht, weer geen contact. Ik kan niets anders concluderen dan een heel slechte dienstverlening: geen enkele adequate opvolging, geen reactie en navolging op je mails en telefonische gesprekken- en ik zie dat ze bij alle reviews verwijzen naar de klantenservice: dat is nogal gemakkelijk, maar daar heb je als consument dus helemaal niks aan.
Dit soort organisaties dragen er helaas aan bij dat de energiemarkt een slechte naam krijgt.
Mijn advies: niet mee in zee gaan, alle alarmbellen moeten gaan rinkelen als ze bij je op de stoep staan, of je via de telefoon benaderen.

  • Kan niet zeggen dat ik in de laatste weken iets van een pluspunt heb kunnen ontdekken.
  • Ja, het deuntje als je in de wacht staat.. je waant je in een western..
  • en na meer dan 10 minuten wachten, blijkt dat dus ook zo te zijn: een heel slecht geacteerde, goedkope B-Western, dan , welteverstaan..
  • Laat ik me hier op deze site maar niet over uit, een deel staat al in de review. Ze zijn uiteraard van harte uitgenodigd om me te bellen, dan zal ik hen met respect alle verbeterpunten uit de doeken doen.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Online dienstverlening: 2
Klantenservice: 2
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Prijsstelling: 2
Klachtenafhandeling: 2
Overstapproces: 2
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Frans Noordeeloos 4-6-2020 - 10:44

Ikwerd geholpen dooreen jongen, die zijn naam (te ) onduidelijk uitsprak. De telefoonlijn stoorde heel erg ( het leek alsof dit gesimuleerd werd.
'
Hij zei dat hij thuis werkte, en noemde corona

Toen ik zijn naam vroeg, gooiide hij me eruit.

Ik vind het heel kwalijk dat hij me eruit gooide.

Ik heb ook het gevoel gehad dat ik exspres (te) lang in de wachtkamer werd gehouden.

Sorry, budget energie< jullie krijgen een 2 vanmij

  • in 2e instantie werd ik heel correct door Jelle, en later door zijn leidinggevende geholpen.
  • In een hectische communicatie met de klant, is de helpdesk verantwordelijk voor de communcatie
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
7
Facturering: 8
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 6
Prijsstelling: 7
Overstapproces: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: 6
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
S. van der Burg 3-6-2020 - 22:11

Ik ben recent overgestapt naar energiedirect. Die zijn goedkoper.

  • Weinig te klagen gehad over levering. Proces voor het maken van een nieuwe aanbieding verliep chaotisch. Ben daarom uiteindelijk overgestapt.
  • In de laatste maand werd ondanks dat ik opgezegd had nogmaals een maandbedrag afgeschreven. Dat doen alle energiebedrijven als je overstapt. Maar huur een keer een goede programmeur in. Die regelt zo dat er (zeker als er geld gerestitueerd moet worden) dat de onnodige laatste incasso plaatsvindt. Daarnaast is het heel vreemd dat de jaarrekening pas na 4,5 weken wordt opgemaakt. Normaal heb je twee dagen na het afsluiten van een maand een overzicht van je verbruik. Aangezien alles met de computer wordt berekend en het uitlezen via een slimme meter gaat zou 4 seconden een normalere prestatie zijn. En als dan de jaarafrekening na 4,5 weken komt heeft energiedrirect nog eens twee weken om het teveel gefactureerde terug te betalen. Ik weet dat dit gedrag normaal is voor alle leveranciers. Maar ik vind het abnormaal. En als er nu reden was om het geld langer vast te houden omdat er rente verdiend kan worden. Maar dat is al lang niet meer zo.

Reacties

Jan Westhuis 5-6-2020 - 19:50
U zit nu bij de budgetenergie en niet bij energiedirect, dat is een andere club

Jan W
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 1
Overstapproces: 1
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Facturering: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Kaya 1-6-2020 - 21:28

Ik ben overgestapt december 2019 naar eneco! Automatisch wordt van eneco €95 geïnteresseerd.. En budgetenergie incassert nog steeds elke maand €130 ben ik pas nu achtergekomen bijna €900 is dat?? Hoe ksn dat?

Reacties

Budget Energie Webcare 2-6-2020 - 13:54
Beste Kaya,

Als u bent overgestapt naar een andere energieleverancier dan is het mogelijk dat er door de oude en nieuwe energieleverancier een termijnbedrag wordt geïncasseerd. Als dit echter maanden al zo verloopt, dan lijkt er iets mis te zijn gegaan. Is Eneco gestart met leveren op het correcte adres? Ik heb geen gegevens ontvangen bij dit bericht, daarom kan ik helaas niet bekijken wat er aan onze kant eventueel mis kan zijn gegaan. Ik raad aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
3
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Prijsstelling: 3
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Frank Reinke 28-5-2020 - 13:49

Net via telefoon kontrakt afgesloten, blijkt dat Ik 400euro borg moet betalen! Is via telefoon niet over gesproken!
Maandbedrag ook 50euro hoger dan via telefonische afspraak, kontrakt meteen geannuleerd

Navigatie