De onafhankelijke energievergelijker
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur
Innova Energie

Innova Energie reviews en ervaringen

Bent u benieuwd naar de ervaringen van andere klanten over Innova Energie? Lees hier de Innova Energie ervaringen en reviews. Is Innova Energie uw energieleverancier? Laat bij klantervaringen uw eigen ervaringen over Innova Energie achter. Zo helpt u anderen een weloverwogen keuze te maken.

Het voordeligste actiepakket van Innova Energie!
Welkomstpremie € 330
€ 5258,53
Totaal per jaar
Duurzaamheid stroom
Groene stroom
Grijs gas
54% van 345 klanten beveelt aan.
28% misschien 18% niet

Klantervaringen over Innova Energie

8
Facturering
8,0
Duurzaamheid
8,0
Overstapproces
8,0
Klachtenafhandeling
8,0
Ik raad Innova Energie aan
Antoinette 23-6-2022 - 19:06
Overgestapt via Gaslicht.com

Goed

  • Goed geregeld, jammer geen vaste content meer

Reacties

Innova Energie Webcare 24-6-2022 - 06:19
Beste Antoinette,

Hartelijk dank voor de positieve review!

Wij waarderen het enorm dat u de tijd en moeite neemt om een review te plaatsen.

Indien wij nog iets voor u kunnen betekenen, vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie
7
Klantenservice
9,0
Online dienstverlening
7,0
Prijsstelling
7,0
Facturering
5,0
Rob Jungst 16-6-2022 - 12:14
Overgestapt via Gaslicht.com

Tot nu toe tevreden over de levering en de prijs, behalve het maandbedrag.
Als Innova stopt met leveren voor het einde van het contract dan heb ik een enorm probleem, de betalingen per maand overstijgen de totale kosten en op dit moment nemen we bijna geen gas af.
Laten we hopen dat ze het contract waarmaken.

  • De prijs per m3 was op dat moment een van de laagste in de markt.
  • Maandelijks tarief aan te passen aan verbruik.

Reacties

Innova Energie Webcare 17-6-2022 - 06:17
Beste Rob Jungst,

Hartelijk dank voor uw review.

Helaas staan er onvoldoende gegevens in uw review om met u mee te kijken wat er aan de hand is.

Wij staan graag voor u klaar om met u mee te kijken, wij verzoeken u hiervoor telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie.

9
Overstapproces
10,0
Prijsstelling
6,0
Klantenservice
10,0
Ik raad Innova Energie aan
JP 10-6-2022 - 18:50
Overgestapt via Gaslicht.com

Na telefonisch contact het spoedproces met een paar dagen geregeld. Dus prima begin.

Reacties

Innova Energie Webcare 13-6-2022 - 06:15
Beste JP,

Hartelijk dank voor het positieve review.

Wij zijn blij te vernemen dat u het contact met onze klantenservice als zeer kundig ervaart!
Indien wij iets voor u kunnen betekenen dan vernemen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie
4
Prijsstelling
2,0
Facturering
1,0
Klantenservice
4,0
Overstapproces
8,0
Duurzaamheid
7,0
Klachtenafhandeling
2,0
Online dienstverlening
2,0
Anna Fransen 10-6-2022 - 13:31
Overgestapt via Gaslicht.com

Wij hebben juiste verbruiksgegevens doorgegeven voor het jaarcontract tot maart 2023. Na een maand krijgen we een mail waarin gezegd wordt dat wij de afgelopen maanden (wij zijn dan slechts 1 maand klant) te weinig verbruik hebben opgegeven. Het termijnbedrag wordt zomaar met 60% verhoogd. Op basis van welke gegevens wordt ons bij navraag niet duidelijk gemaakt. De netbeheerder geeft geen gegevens door, alleen is er inzage in de slimme meter. Ik heb mijn buurman, die enkele weken later klant werd, al gewaarschuwd (‘ook jij krijgt ws een dergelijke mail’). En ja hoor, of hij ipv 250 euro per maand 590 euro (!) als voorschot wil betalen. Bij hem bleef het bij een advies, bij ons niet. Onbegrijpelijke acties van Innova. Voor mij de eerste en de laatste keer Innova.

  • Men reageert wel redelijk snel op een e-mail.
  • Beter en eerlijk communiceren. Niet eerst een aantrekkelijke offerte sturen en later het termijnbedrag fors verhogen zonder duidelijke motivatie. Je hebt een contract maar dat lijkt voor Innova niet uit te maken om eenzijdig het maandbedrag fors te verhogen.

Reacties

Innova Energie Webcare 13-6-2022 - 06:13
Beste Anna Fransen,

Hartelijk dank voor uw review.

Er is een berekening gemaakt van het termijnbedrag a.d.h.v. de huidige stamdata welke bepaald is door de netbeheerder. Het termijnbedrag is vanaf het begin van het contract te laag ingesteld. Als we het termijnbedrag zo zouden laten staan dan is het bij lange na niet toereikend genoeg en volgt er een enorme naheffing op de jaarnota.

Als het termijnbedrag te laag staat en u een hoge naheffing op de jaarnota krijgt, dan kan daar wel een betalingsregeling voor aangevraagd worden maar daarnaast wordt het nieuwe termijnbedrag na die jaarnota ook weer verhoogd en dan zult u alsnog met hele hoge kosten per maand zitten.

Indien u het termijnbedrag wilt wijzigen kan dit via het klantportaal, dit kan echter 15% verhoogt of verlaagd worden.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie.
5
Prijsstelling
5,0
Online dienstverlening
5,0
Facturering
5,0
Klachtenafhandeling
3,0
Klantenservice
5,0
Overstapproces
7,0
Jeannot Lelieveldt 8-6-2022 - 16:55
Overgestapt via Gaslicht.com

Contract verlengd bij Innova met nieuwe vaste tarieven
Mijn contract met vaste (lage) tarieven bij Innova loopt op 10-08-22 af. Ik betaal 118 euro per maand nu (is representatief voor mijn verbruik met de nog lagere vaste tarieven van een jaar geleden). Gisteren kreeg ik een voorstel om mijn contract vanaf 10-08-2022 te verlengen met 1 jaar. Voorstel was een jaar contract met vaste tarieven vanaf 10-08-2022 met een maandbedrag van 247,97 en 165 euro Cashback op einddatum 10-08-2023. Dit heb ik geaccepteerd. Vervolgens krijg ik gelijk een bevestiging van hun met een maandbedrag van 324 euro vanaf 10-08-2022. Heel raar. Dat kan toch niet zomaar. Uiteraard accepteer ik dit ook niet.

  • Niet met een goed voorstel komen voor verlenging vanaf 10-08-2022 en dan vervolgens in het contract 75 euro per maand meer in rekening brengen vanaf 10-08-2022.

Reacties

Innova Energie Webcare 9-6-2022 - 06:29
Beste Jeannot Lelieveldt,

Hartelijk dank voor uw review.

Vervelend om te vernemen dat u deze ervaring heeft. Dit is absoluut niet onze intentie geweest.

Wij staan graag voor u klaar om u uitteleggen wat de reden is dat dit is aangepast, wij verzoeken u hiervoor telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie.
4
Klachtenafhandeling
2,0
Facturering
3,0
Klantenservice
3,0
Prijsstelling
3,0
Overstapproces
7,0
Arie 8-6-2022 - 11:40
Overgestapt via Gaslicht.com

Deze leverancier behoudt zich het recht voor een maand na het afsluiten van een contract de maandelijkse termijn met zo'n 50% te verhogen zonder dit vervolgens - ondanks herhaald aandringen - cijfermatig te onderbouwen. De door ons aangedragen reden voor de verminderde maandtarieven (verandering gezinssamenstelling) werden zonder onderbouwing weggewuifd. Wijzigingen aanbrengen in het maandtarief is slechts zeer beperkt mogelijk.

Reacties

Innova Energie Webcare 9-6-2022 - 06:21
Beste Arie,

Hartelijk dank voor uw review.

Helaas staan er onvoldoende gegevens in uw review om met u mee te kijken wat er aan de hand is.
Wij staan graag voor u klaar om met u mee te kijken, wij verzoeken u hiervoor telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie.
1
Facturering
1,0
Klantenservice
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Ruben 8-6-2022 - 10:00
Overgestapt via Gaslicht.com

Wat een ongelooflijk waardeloos bedrijf zijn jullie, de klantenservice is niet in staat om een relatief simpel probleem (maar wel met grote gevolgen) op te lossen. Innova weigert mijn eindnota aan te passen van een schatting naar de daadwerkelijke opgegeven eindcijfers, die ik overigens netjes heb doorgegeven, inclusief foto’s van mijn meters. Hierdoor komt mijn eindnota negatief uit (bijbetalen) terwijl mijn werkelijke verbruik veel lager ligt en ik geld terug zou moeten krijgen.

De klantenservice stuurt mij al weken met een kluitje in het riet door te zeggen dat het volgende week opgelost zou moeten zijn. Medewerker A zegt dat ik moet wachten, vervolgens krijg ik van Medewerker B te horen dat ik een dispuut moet opstarten met mijn nieuwe energiemaatschappij en van Medewerker C hoor ik dat het binnen enkele dagen opgelost zou moeten zijn. Weet waar u aan begint als u opzoek bent naar een nieuwe energieleverancier!

Reacties

Innova Energie Webcare 10-6-2022 - 05:30
Beste Ruben,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij hebben even gekeken om welke meterstanden het gaat.

Het gaat om de eindmeterstanden waar wij een eindnota mee hebben opgemaakt, echter is uw nieuwe leverancier verantwoordelijk voor het verwerken van de juiste meterstanden. Indien deze meterstanden niet correct zijn, zijn uw begin meterstanden bij uw huidige leverancier ook niet correct. Zodra zij dit zullen aanpassen, zal dit ook bij ons aangepast wordt door middel van een correctienota.

Graag het verzoek met u nieuwe leverancier contact op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie.
Innova Energie Webcare 9-6-2022 - 06:20
Beste Ruben,

Hartelijk dank voor uw review.

Helaas staan er onvoldoende gegevens in uw review om met u mee te kijken wat er aan de hand is.
Wij staan graag voor u klaar om met u mee te kijken, wij verzoeken u hiervoor telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie.
3
Klachtenafhandeling
1,0
Klantenservice
1,0
Online dienstverlening
4,0
Overstapproces
6,0
Duurzaamheid
5,0
Prijsstelling
5,0
Facturering
1,0
p visser 2-6-2022 - 19:57
Overgestapt via Gaslicht.com

zeer slecht bedrijf willen geen eindfactuur maken nu al 7maanden verder
moet nu nog rond 1000 euro terug vangen je krijgt afdeling debiteuteren niet te pakken
ongelofelijk dat dit kan geen idee hoe dit moet oplossen met ze
zal wel naar een deurwaarder moeten vrees ik
als ze dat met iedereen doen komen een hoop mensen in de problemen hiere mee

Reacties

Innova Energie Webcare 3-6-2022 - 05:41
Beste p visser,

Hartelijk dank voor uw review.

Helaas staan er onvoldoende gegevens in uw review om met u mee te kijken wat er aan de hand is.
Wij staan graag voor u klaar om met u mee te kijken, wij verzoeken u hiervoor telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie.
6
Overstapproces
7,0
Klantenservice
7,0
Prijsstelling
5,0
Facturering
5,0
b van Langen 1-6-2022 - 13:38
Overgestapt via Gaslicht.com

ondanks vaste prijs voor een jaar toch steeds mijn prijs willen aanpassen.
factuur sturen voordat er energie geleverd is.

  • ?
  • werken volgens gemaakte afspraak

Reacties

Innova Energie Webcare 2-6-2022 - 06:17
Beste B. van Langen,

Hartelijk dank voor uw review.

Helaas staan er onvoldoende gegevens in uw review om met u mee te kijken wat er aan de hand is.
Wij staan graag voor u klaar om met u mee te kijken, wij verzoeken u hiervoor telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie.
6
Prijsstelling
6,0
Overstapproces
7,0
Online dienstverlening
6,0
van Haren 29-5-2022 - 13:57
Overgestapt via Gaslicht.com

Ik weet nog niet zoveel over deze energiemaatschappij. De prijs heeft me tot deze maatschappij gebracht. Ik weet wel dat ik wel 3x opnieuw de meterstanden door moest geven dat was niet fijn

  • Direct mail contact
  • Meterstanden doorgeven zou makkelijker moeten kunnen

Reacties

Innova Energie Webcare 30-5-2022 - 06:24
Beste van Haren,

Hartelijk dank voor uw review.

Wij waarderen het enorm dat u de tijd en moeite neemt om een review te plaatsen.

Indien wij nog iets voor u kunnen betekenen, vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Rowanne
Team Innova Energie

Eerdere jaren

Vergelijk en bespaar op uw energierekening

Vergelijk objectief alle energieleveranciers. Bij ons stapt u gemakkelijk in drie stappen over. Overstappen via Gaslicht.com is altijd gratis en levert een mooi voordeel op, zeker als u elk jaar opnieuw vergelijkt en overstapt.

Navigatie