Genomineerd!
Genomineerd!
De onafhankelijke energievergelijker
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen u graag terug
DELTA
71% van de klanten raadt DELTA aan.
14% zegt DELTA misschien aan te raden.

DELTA ervaringen, informatie & beoordeling

Om u te helpen bij uw keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van DELTA geven. Twijfelt u nog? Lees dan de DELTA ervaringen en beoordelingen. Is DELTA uw energieleverancier en wilt u zelf een ervaring en/of beoordeling over DELTA plaatsen? Bij klantervaringen kunt u uw ervaringen en beoordeling over DELTA met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van DELTA
Het voordeligste actiepakket van DELTA!
Groene Stroom en Gas 1 jr Vast Actie
Welkomstpremie
€ 250
Jaarprijs
€ 1913,54
71%
van 7 klanten zou deze leverancier aanbevelen
14% misschien 14% niet

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 1
Overstapproces: 1
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 1
Facturering: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Analbers 15-11-2019 - 16:56

Heel erg boos!!
Geen welkoms kado ontvangen! Maar we moeten wel 100 euro terug betalen omdat we overstappen..oplichterij!!!

Opmerking van Gaslicht.com 18-11-2019 - 08:33
Beste meneer/mevrouw,

Wat vervelend dat u geen welkomstcadeau ontvangt. Als u een cadeau heeft bij het contract en u stapt te vroeg over dan vervalt het cadeau. Omdat u een boete heeft gekregen, lijkt het erop dat u voor de einddatum van het contract bent over gestapt.

Ik heb Delta op de hoogte gebracht van uw review en hen gevraagd om dit op te pakken.

Mocht ik u nog kunnen helpen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Marlies
Beoordeling
7
Klantenservice: 6
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: 7
Online dienstverlening: 6
Overstapproces: 8
Prijsstelling: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Philip 13-11-2019 - 11:54
Overgestapt via Gaslicht.com

1) Na aanmelding kreeg ik een bevestiging per e-mail met daarin een link naar "mijndelta" die niet werkte.
2) Bij de aanmelding heb ik aangegeven dat ik per incasso wilde betalen.
Voor het eerste termijn kreeg ik echter een nota per e-mail met daarin een link om de betaling te verrichten. Nee, dat konden of wilden ze niet alsnog gewoon incasseren. Ik moest overboeken.
3) Een paar maanden achter elkaar lieten ze weten dat ik de beloofde energieverbruik rapporten niet zou ontvangen omdat het niet was gelukt mijn meter uit te lezen. Ik heb daar zelf nooit moeite mee gehad: ik hoef alleen de meterkast open te doen en de cijfers te lezen.
4) Per 1 januari 2019 zijn de energiebelastingen verhoogd. DELTA was niet in staat om per 1 januari de meter uit te lezen. Ze hebben mijn verbruik tot 1 januari verzonnen, sorry, "berekend aan de hand van een wettelijke verdeelsleutel".

Zodra mijn contractperiode bijna ten einde liep heb ik ervoor gezorgd voortaan mijn energie bij een ander af te rekenen.

  • Bij de eindafrekening bleek dat ik >€450 teveel had vooruitbetaald. Dat werd wel redelijk vlot op mijn rekening bijgeschreven.

Reacties

DELTA Webcare 13-11-2019 - 14:58
Hallo Philip,

Bedankt voor de duidelijke feedback!
Ik heb dit bericht doorgezet naar de desbetreffende afdeling om dit verder te onderzoeken.
En dit ook aan te passen zodat nieuwe klanten niet dezelfde problemen ervaren.

Met vriendelijke groet,
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klantenservice: 1
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 1
Prijsstelling: 1
Online dienstverlening:1
Facturering: 1
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Xander 12-11-2019 - 12:20

Beste Ferry,

Die eindnota is op zijn minst als erg vervelend te bestempelen. We krijgen nog steeds te horen in de emails dat er door de lage schatting een inhaalverbruik is geweest en dit in 5jaar 11500€!! Bovenop de betaalde nota's.
Ik heb al geregeld onderbouwd dat het werkelijke verbruik totaal niet sluit met de meterstanden. We slapen er slecht van en ik ben echt aan het stressen.

Dit is de beginstand en dit de eindstand en dat moet betaald worden klaar uit, daar komt het op neer.

De schatting kwam neer op totaal 2500m3 verbruik wat redelijk in de richting van de werkelijkheid zit. De meterstand zegt bijna 14000m3 te hebben verbruikt

Reacties

DELTA Webcare 13-11-2019 - 15:01
Hallo Xander,

Ik zou je graag verder willen helpen om dit uit te zoeken voor je.
Hiervoor heb ik wel klantgegevens van je nodig. Kun je misschien ons bereiken via Facebook Messenger.
Zodat ik dit intern voor je uit kan zoeken wat er allemaal aan de hand is.
Je kunt ons bereiken via deze link: m.me/deltanl

Met vriendelijke groet,
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Online dienstverlening: n.v.t.
Klantenservice: 1
Facturering: 1
Overstapproces: 1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
xander 7-11-2019 - 11:16

Nadat we zijn verhuist is er een eindafrekening opgemaakt.

Ik heb er totaal 5 jaar gewoond waarvan de laatste 2 jaar samen met mijn vriendin.
Het is een oudere vrijstaande woning
De vorige bewoner eas een alleenstaande man die een gasverbruik had van 600m3 gas per jaar.
Dit is laag maar de woonkamer én warm water worden met stroom verwarmd.
Ik was door mijn lange werkweken van +60uur, werk in buitenland en in t weekend vaak de hort op. Ik had de stekker uit het toestel zodat er niet onnodig een waakvlam brandde. Op de slaapkamer een vervarming vond ik nooit prettig liever extra dekentje er bij.

Mijn vriendin werkt ook 40u in de week en stak soms in de wintermaanden de stekker wel even in het stopcontact om cv aan te zetten maar van april tot eind oktober stond hij gewoon uit.

Nu we verhuist zijn, wederom vrijstaande oude woning hebben we een slimme meter. We verwarmen nu de woonkamer met de houtkachel. Alleen warm water komt van de CV.
Dus een vergelijkbaar verbruik.
Ons verbruik was afgelopen maand 22m3, wat in de wintermaanden nig wel iets zal oplopen. Niet drastisch want zulke koude winters hebben we niet meer gehad.

Nadat we verhuisd waren werden we opgebeld door Delta onze energieleverancier. Hij was bezig met de eindafrekening en kwam op 11500!!!
Ze zijn nooit langsgekomen om meter te controleren en de opgestuurde meterstandkaartjes zijn zeggen ze nooit aangekomen.
Ook een gaslek in de gasmeter is niet meer in het vernieuwde systeem te vinden waar de netwerkbeheerder mee werkt.

Na heel veel bellen en emails wordt er telkens opnieuw gezegd " u bent afgelopen 5 jaar geschat op basis van de vorige bewoner, dit bleek veel te laag en daarom moet u toch betalen,,
Ook argumenten als slecht geïsoleerde woning en slecht afgestelde CV ketel zouden een oorzaak kunnen zijn.
Maar ik was er nooit én hij stond uit.
Al zou hij buiten op de noordpool staan, zolang hij uit is verbruikt hij niks.
Ik heb aan mijn ouders, broer en collega's hun verbruik gevraagd
Broer vrijstaande woning vrouw en 4 kleine kinderen 450m3
Ouders vrijstaande woning 1050m3

Als je zo spaarzaam bent geweest en dan bijna 3000m3 gas in mijn eentje hebben verbruikt.
De beginstand was door oudere Belgische mevrouw doorgegeven (verhuurster) bij vertrek wist ze het verschil niet tussen gas en stroommeter . we denken dat dit het probeem geweest is, ook heeft de delta verschillende beginstanden aan ons doorgegeven .
Wat kunnen we doen om dit op te lossen. Mvg S e D

Reacties

DELTA Webcare 11-11-2019 - 15:42
Hallo Xander,

Heel vervelend dat je een flinke eindnota hebt gekregen.
Ik zou dit graag voor je na willen kijken wat er allemaal is fout gegaan.
Kun je ons een mail sturen met daarin je klantgegevens en ook dit bericht.
Deze mail kan gestuurd worden naar info@deltaenergie.nl.
Dan wordt dit z.s.m. opgepakt.

Met vriendelijke groet,

^Ferry
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Prijsstelling: 1
Overstapproces: 1
Facturering: 1
Klantenservice: 1
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 1
Online dienstverlening: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Fatih Akdemir 31-10-2019 - 11:48

Ik heb in december 2018 een contract afgesloten bij budget energie en een waardebon van € 200,- gekregen.

Vervolgens wordt ik in april 2019 gebeld door Delta energie, aan de telefoon heb ik toen ook duidelijk gezegd dat ik niet wil overstappen omdat ik pas een nieuwe leverancier had.

Die jongen die me had gebeld zij we gaan alleen een berekening maken en toen begon die met een bandopname tussen de opname door zij ik "IK WIL GEEN KLANT WORDEN" toen werd opeens het bandje gestopt en opnieuw werd er opgenomen ik moest een aantal keren met ja en nee beantwoorden. Na het gesprek zij die ja je bent bij ons voordeliger toen gaf ik aan ja het zal best maar ik vindt het zo wel goed.

Aantal weken later krijg ik contracten van delta toegestuurd naar me adres ja welkom als nieuwe klant. WAAAAT!!!

Nu we in oktober 2019 zijn krijg ik een brief van de gerechtsdeurwaarder ja je moet € 287 boete betalen wegens het beëindigen van je contract bij budget energie.

Dus heb ik Delta gebeld en de situatie uitgelegd dat ik was genaaid, eerst zij de telefoniste we kunnen je boete tot 250 euro betalen. Toen was ik opgelucht dacht ik nou die 37 euro die dan zelf moet betalen kan ik nog mee leven. 2 minuten later zij ze opeens sorry meneer we kunnen de boete niet voor u betalen omdat de termijn is verstreken bla bla bla.

Mensen van mij een advies blijf weg bij deze organisatie. En licht je familie en vrienden in dat dit hun niet overkomt.

Want ik zit nu nog steeds met een boete van 287 euro en Delta zegt alleen ja sorry meneer heel vervelend maar we kunnen niets doen. LEKKER MAKKELIJK ZO MET EEN SORRY VERMINDER JE MIJN PIJN NIET HOOR.

  • Sorry maar ik kan geen enkel pluspunt voor jullie bedenken
  • Mensen niet inluizen, erg belangrijk .
  • Ik heb hieronder de reacties gelezen het zijn geen positieve reacties.

Reacties

DELTA Webcare 31-10-2019 - 15:58
Hallo Fatih,

Dat is zeker niet de manier hoe wij contracten willen sluiten. Ik vind het oprecht zeer vervelend dat je deze ervaring hebt meegemaakt. Graag wil ik dit doorzetten naar de desbetreffende afdeling om dit te onderzoeken en netjes op te lossen.
Kun je ons een mail sturen met daarin deze tekst en je klantgegevens. Je kunt de mail sturen naar info@deltaenergie.nl

Nogmaals excuses voor het ongemak! ^Ferry
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Prijsstelling: 1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: 1
Facturering: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Sanne 18-10-2019 - 18:20

Wordt gebeld, ze hebben eigenlijk geen gegevens maar proberen deze wel los te peuteren. Heb zo'n 15 telefoontjes genegeerd uiteindelijk toch maar opgenomen werd er niet goed van. Ze proberen een contract te regelen voor delta en willen je rekening gegevens voor een automatische afschrijving. Je hebt dan 14dgn de tijd om het contract op te zeggen. Let op! Je krijgt pas informatie NADAT je alle gegevens hebt gegevens en akkoord bent voor automatische afschrijving. Volgens hen kun je niet eerder informatie krijgen, hun systeem wil volgens hen eerst een rekening nummer anders kunnen ze de informatie niet mailen/opsturen.

Uiteraard ben ik NIET akkoord gegaan. Dit ruikt naar oplichting. Mag dit juridisch gezien wel??? Eerst een contract aanmaken betaling op akkoord zetten en dan pas je informatie opsturen?

Zou er er een klacht over moeten maken. Vind het echt NIET kunnen. Zo maak je misbruik van bepaalde doelgroepen die hier niet tegen bestand zijn. Walgelijk.

  • Geen
  • Alles

Reacties

DELTA Webcare 22-10-2019 - 17:01
Goedemiddag Sanne,

dat is niet de manier hoe wij contracten willen sluiten. Ik vind het oprecht zeer vervelend dat je deze ervaring hebt gemaakt.

Mocht je hiervoor open staan,komen wij graag in contact met je. Je kan ons bellen op 0118 22 55 00. Wij zijn bereikbaar van maandag tot er met vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur.

Onze excuses voor het ongemak! ^Jenni
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Prijsstelling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
M.jansen 18-10-2019 - 09:48

Onder valse voorwendselen binnen gehaald..ik zou bij binnenkomst een geldbedrag krijgen en voor 1 jaar contract..toen ik belde bleek t niet zo te zijn.. mijn eindafrekening over 4 mnd in de zomer met een maandbedrag van 82 euro.. en dan 145 terug moeten betalen.. ik ben alleen.. andere energiebedrijven zeiden dat ik erg laag in verbruik ben..en dus vast terug kreeg..dan ook nog geen betalingsregeling geven ..dat kan pas bij 250 euro..leuk bij een minimum ..dus ik zal ze beslist niet aanraden ..eerder doorvertellen..

Reacties

DELTA Webcare 22-10-2019 - 16:55
Beste M.Jansen,

wat vervelend om te lezen dat de voorwaarden niet duidelijk zijn uitgelegd bij het aangaan van het contract.
Natuurlijk wil ik graag kijken wat ik voor je kan betekenen in deze kwestie. Daarom wil ik je vragen om contact met ons op te nemen op 0118 22 55 00. Wij zijn bereikbaar op maandag tot er met vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur. ^Jenni
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
5
Overstapproces: n.v.t.
Facturering: 8
Duurzaamheid: 5
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Prijsstelling: 7
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 5
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
R dekker 14-10-2019 - 19:02

vragen over nieuw contract of betere prijs krijg je als vaste klant zeer zeer slecht advies, sterker nog ,.. bij de klanten service gewoon een onprettige behandeling. Stap dis gewoon over naar een provide via Independer die veel betere aanbiedingen bieden en vriendelijk blijven

Reacties

DELTA Webcare 22-10-2019 - 16:48
Goedemiddag,

ik vind het vervelend om te lezen dat je onprettig bent behandeld. Dit is zeker niet onze bedoeling.
Op het moment dat je contract afloopt ontvang je van ons een verlengaanbod.

Natuurlijk wil ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Daarom wil ik vragen om contact met ons op te nemen op 0118 22 55 00. ^Jenni
Beoordeling
7
Online dienstverlening: 7
Klachtenafhandeling: 5
Facturering: 7
Duurzaamheid: 7
Overstapproces: 7
Klantenservice: 7
Prijsstelling: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Rob Smith 25-9-2019 - 09:55
Overgestapt via Gaslicht.com

Na een jaarcontract overgestapt tijdig overgestapt naar andere leverancier. Exact een dag na einde contract alsnog een maandbedrag afgeschreven...
Vervolgens heeft men een maand nodig om de nota op te maken.
En dan gaat het nog weer 3 weken duren voor het teveel betaalde(meer dan 500 Euro!) wordt teruggestort.
Anno 2019 moeten computer(programma's) dit toch echt sneller kunnen.
En einde contract betekent in mijn ogen ook dat de automatische incasso niet meer geldig is.
In (meer dan) een woord: slordig en minachting van de klant.
Nodigt niet uit om anderen dit aan te bevelen en/of er zelf nog ooit terug te keren.

  • Prijs was redelijk
  • We leven in 2019, breng computersystemen op orde en incasser niet meer na afloop contract.
Opmerking van Gaslicht.com 25-9-2019 - 10:40
Geachte meneer Smith,

Wat vervelend dat er toch nog een termijnbedrag werd geïncasseerd. Het komt helaas wel eens voor dat de incasso al was ingepland voordat de opzegging bekend is. Hierdoor kunnen zij deze niet meer intrekken.

Energieleverancier moeten binnen 6 weken na de overstapdatum de eindafrekening sturen. Als u geld terug krijgt, duurt dit helaas vaak nog enkele weken. Uiteraard begrijp ik dat dit erg vervelend is.

Mochten wij u ergens bij kunnen helpen of duidelijkheid geven, neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Marlies

Reacties

DELTA Webcare 22-10-2019 - 16:15
Goedemiddag Rob,

wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt.

Wanneer de nota eerder in de maand is opgemaakt wordt deze nog automatisch geïncasseerd. Uiteraard nemen wij deze termijnbetaling ook mee op de eindnota.

Zodra de nota is opgemaakt, en je een bedrag van ons retour mag ontvangen, wordt deze aangeboden bij onze administratie. Deze zorgen voor de uitbetaling.
Binnen 3 weken staat het bedrag dan ook op jouw rekening.

Ik wil je hartelijk danken voor de feedback en je eerdere vertrouwen in DELTA!
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Prijsstelling: 1
Klantenservice: 1
Facturering: 1
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 1
Overstapproces: 5
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
G. van Houtum 16-9-2019 - 15:48

Ongevraagd is mijn contract beeindigd....heb zonnepanlelen maar met eindafrekening zijn de meterstanden geschat (zonder rekening ete houden met zonnenepanelen) ik heb 1900 kwh teruggestuurd maar hebben 445 kwh uur berekend (OPLICHTERS). Ben nog steeds met hun aan het vechten....SCHANDALIG

  • GEEN

Reacties

DELTA Webcare 22-10-2019 - 14:41
Goedemiddag,

Vervelend om te lezen dat de meterstanden berekend zijn.

Het is natuurlijk de bedoeling dat dit op de juiste wijze wordt afgehandeld. Daarom wil ik je vragen om contact met ons op te nemen. Je kan ons telefonisch bereiken op 0118 22 55 00 van maandag tot er met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. ^Jenni

Navigatie