Genomineerd!
Genomineerd!
Stem op Gaslicht.com
En win een SONOS Play:5
Door deel te nemen maakt u kans op een SONOS Play:5, een Bol.com cadeaubon of een hotelovernachting. Deze prijzen worden uitgereikt door de organisatie van de Website van het Jaar.
De onafhankelijke energievergelijker
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen u graag terug
Essent
100% van de klanten raadt Essent aan.
0% zegt Essent misschien aan te raden.

Essent ervaringen, informatie & beoordeling

Om u te helpen bij uw keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Essent geven. Twijfelt u nog? Lees dan de Essent ervaringen en beoordelingen. Is Essent uw energieleverancier en wilt u zelf een ervaring en/of beoordeling over Essent plaatsen? Bij klantervaringen kunt u uw ervaringen en beoordeling over Essent met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Essent
Het voordeligste actiepakket van Essent!
ZekerheidsGarantie Groene Stroom en Gas 5 jaar
Jaarprijs
€ 2137,97
Aanmelden
Dit pakket kunt u nog niet via ons bestellen
100%
van 4 klanten zou deze leverancier aanbevelen
0% misschien0% niet

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Overstapproces: 1
Facturering: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Aniek 17-10-2019 - 20:07

Waardeloos bedrijf, zonder überhaupt contact te hebben gehad met essent op wat voor manier dan ook, zitten we in een keer vast aan een contract, zeggen ze ons contract met onze energieleverancier op en sturen ze aanmaningen omdat we niet betalen. In mailcontact geven ze aan dat ze een maand energie aan ons geleverd hebben en dus moeten betalen, einde discussie. Bij de vraag dat ze ons het contract moeten laten zien krijgen we als reactie dat we op een of andere link zouden hebben geklikt en daarmee het contract met essent hebben afgesloten. Geen gegevens ingevuld helemaal niks en van die link weten wij niks af. Slinkse manier, en naar mijn inziens zelfs crimineel, om aan je klanten te komen.

  • Geen
  • Ga op een eerlijke manier aan je klanten komen, geef eens fatsoenlijke reacties en wimpel “je klanten” (waar jullie op een smerige manier aan proberen te komen) niet af
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Duurzaamheid: 2
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: 1
Prijsstelling: 2
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Hendriks 6-10-2019 - 16:04

Ze laten me 2 maanden lang betalen terwijl ik niet meer op het adres woon. Bellen, mailen, niks helpt. Schandalig

Reacties

Essent Webcare 8-10-2019 - 14:05
Essent Webcare 8-10-2019 - 14:02
Beste klant,

Jammer om te lezen dat u een vervelend gevoel heeft overgehouden aan de afwikkeling van de oude woning. Ik kijk graag voor u na hoe het precies zit. Stuurt u mij een kopie van uw vraag + postcode en huisnummer via: webcare@essent.nl ?

Met vriendelijke groet,
Essent webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Online dienstverlening: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 2
Facturering: 2
Prijsstelling: 1
Klantenservice: 2
Duurzaamheid: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
B....... 26-9-2019 - 10:58

In overleg een 1 jarig contract afgesloten zogenaamd.. zakelijke tarieven op mijn prive adres.. alles gaat in eerste instantie goed tot ik een rekening over heeft zie.. krijg direct 20,00 extra kosten.. na contact met klungels op de klantenservice afspraak dat deze zouden worden weg gehaald... twee weken later weer een brief met de mededeling dat nogmaals 20,00 kosten bij zijn gekomen. Overleg gehad en aangegeven dat ik eerder heb afgesproken dat deze zouden worden weg gehaald was nu het antwoord’ nee daar doen we niet aan’
Direct aangeven dat wil ik graag mijn contract beëindigen , waarop de jongeman doodleuk aangeeft kan niet want je hebt een 5-jarig contract... ik geef geschrokken aam dat ik dat niet heb want ik doe steeds per jaar.... nee dat was niet zo... mss naïef van mij dat ik papieren doe later thuis aan gekomen zijn niet goed heb ingezien maar telefonisch was duidelijk de afspraak 1 jaar. Want een k*t bedrijf en wat een naaistreek...
ik ga gewoon niet meer betalen totdat mijn contract vanzelf beëindigd wordt.. wil echt snel van deze oplichters af

Reacties

Essent Webcare 26-9-2019 - 13:47
Een goedemiddag,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen een review achter te laten.

Oh jeetje, ik schrik nogal van je bericht.
Dat zijn niet zomaar uitspraken! Wat vervelend om te lezen dat onze eerste indruk niet goed is. Sorry hiervoor.

Graag wil ik met jou in contact komen om te kijken of we dit samen kunnen oplossen.
Zou je mij alsjeblieft een mail willens sturen met je postcode + huisnummer en toelichting?
Je mag de mail sturen naar webcare@essent.nl

Alvast super bedankt en ik wacht je mailtje af.
Mocht ik je vandaag niet meer spreken dan wens ik je een prettige dag.

Groetjes,
Joyce - Essent Webcare
Mark 1-10-2019 - 00:27
Dag B,

Jouw verhaal verbaasd mij niet. Je wordt inderdaad voorgelogen. Ik heb inmiddels verzocht de contracten om te zetten via onderstaande kink, echter na 2 weken is dit nog niet geregeld - sterker nog er wordt inhoudelijk niet meer op gereageerd.

Link
Www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/vergelijken-en-overstappen/voorbeeldbrief-zakelijk-energiecontract-ongeldig-verklaren-of-ongedaan%20maken

Ik heb zwart op wit dat de aanmelder liegt bij het aangaan van het contract. Hier weigert Essent naar te kijken. Dat je een zakelijk contract krijgt, heeft te maken met o.a. een hogere bijdrage bij het aanmelden van de klacht bij de Geschillencommissie. Daar gaat Essent je uiteindelijk naartoe verwijzen als je niet akkoord gaat met de ongefundeerde voorstellen.

Ik ben bezig de laatste stukken compleet te maken en zal binnenkort het volledige dossier openbaar maken. Wellicht dat je ook jou kunnen helpen om aan te tonen, dat er sprake is van structureel voorliegen bij het aangaan van het contract.

Succes!
Mark
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: n.v.t.
Overstapproces: 1
Prijsstelling: 2
Facturering: 4
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Martijn 23-9-2019 - 18:34

Na de verhuizing automatisch zonder overleg een 3 jarig nieuw contract gekregen. Uiteindelijk na veel belletjes en gemail dit weer terug gedraaid. He afgelopen jaar veel contact gehad met Essent aangezien we in het nieuwe huis veel hoger zouden uitkomen. Telefonische medewerkers gaven aan dat we niet te veel moesten uitdoen op de verbruiksmanager en dat we met huidige bedrag in de maand goed zouden uitkomen. Helaas dus niet. Er wordt van alles bij gehaald en alles staat genoteerd behalve de zaken die ons zouden helpen o gelijk te krijgen. Helaas is het een ordinair welles nietes spelletje geworden waar de klant dus aan het kortste eind trekt. Niets geen medewerking en een halsstarrig bedrijf.

  • NVT
  • Adequate bekwame mensen aan de telefoon.

Reacties

Essent Webcare 25-9-2019 - 12:48
Beste Martijn, wat een ontzettend vervelende situatie. Graag wil ik hier het fijne van weten en wil je daarom vragen om mij een e-mail te sturen naar webcare@essent.nl. Vermeld daarin je verhaal en postcode en huisnummer.
Dan ga ik dit voor je uitzoeken.

Groetjes,
Sharona
Essent Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Prijsstelling: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Mark 14-9-2019 - 07:16

Vorig jaar gebeld door Essent. Medewerker geeft aan dat het veel goedkoper kon en na ontvangst van offerte zwart op wit akkoord gegaan. Nu jaar later blijkt alles gelogen te zijn. Afrekening fors hoger op basis van een lager verbruik.... Klacht neergelegd bij Essent. Behandelaar Evelien R. (complexe klachten) doet er alles aan om de klacht te traineren, reageert niet op vragen en negeert volledig de bewijzen welke ik zwart op wit heb - ik heb letterlijk de offerte en bevestiging dat het contract op consumentenvoorwaarden opgemaakt zou worden, echter ondanks herhaaldelijk verzoek reageert ze hier stelselmatig niet op en stelt o.a. enkel dat ik een klein zakelijk contract heb - onbegrijpelijk als je weet dat ze een kopie van mail heeft ontvangen ,waarin haar collega aangeeft dat het een contract wordt met consumenten voorwaarden (hier ook op gewezen, echter wordt volledig genegeerd). Daarnaast stelt ze in haar mail dat op de geluidsopnames niets te horen is over de gemaakt afspraak dat het contract na een jaar boetevrij op te zeggen zou zijn. Terwijl dit 100% zeker tijdens de opname door mij is besproken. Als ik vervolgens de opnames opvraag; blijkt er een te zijn verdwenen en kent de andere opname enkel ruis. Dat is toch wel erg bijzonder. Ze zitten er helaas niet om de klacht op te lossen enkel om je met een kluitje in het riet te sturen. Kies een betere partij, Essent liegt, bedriegt en negeert feiten en afspraken zwart op wit. Een partij dus om verre van te blijven. Ik lees op andere sites vergelijkbare ervaringen. Ik meld mijn stukken o,a, aan bij ACM. Mocht je eenzelfde ervaring hebben, die dit dan ook. Dergelijke praktijken moeten toch gestopt worden.

  • Helaas niet tegengekomen.
  • Inhoudelijke klachtenafwikkeling - zie toelichting.
Opmerking van Gaslicht.com 16-9-2019 - 14:07
Geachte Mark,

Wat een vervelende ervaring! Ik heb Essent op de hoogte gebracht van uw beoordeling. Goed dat u dit voorlegt bij ACM. Eventueel kunt u ook nog bij Consuwijzer.nl om advies vragen.

Mochten wij iets voor u kunnen betekenen dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Marlies

Reacties

Mark 14-9-2019 - 09:08
TIP probeer je klacht niet telefonisch op te lossen, maar doe dit enkel via de mail. Alles wat telefonisch wordt, wordt later namelijk ontkent.
Essent Webcare 20-9-2019 - 15:03
Hallo Mark,

Wij blijven bij ons standpunt. Van het aanbod om u te compenseren kunt u tot de door mijn collega genoemde datum gebruik maken. Vindt u de geboden compensatie niet passend voor het ongemak dan kunt u uw geschil altijd voorleggen aan de geschillen commissie zij ontvangen dan graag de gevoerde correspondentie en zullen hierover onafhankelijk een uitspraak doen.

Groetjes,
Nabila
Essent klantenservice
Essent Webcare 17-9-2019 - 16:04
Hi Mark,

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet zo goed hoe ik hier op moet reageren. Ik vind het oprecht heel jammer dat het nu op deze manier moet gaan.

Mijn collega van de klachtenafdeling heeft echt haar uiterste best voor u gedaan. Ze heeft u 40% coulance aangeboden op jouw jaarafrekening en boetevrij overstappen. Dit was echt het uiterste wat ze voor u kon betekenen.

Wij kunnen jammer genoeg echt niks meer voor u betekenen...

Groetjes,
Danisha
Essent Klantenservice
Mark 15-9-2019 - 08:16
LET OP ZZP-er!
Neem absoluut geen zakelijke aansluiting bij Essent. Er is geen sprake van korting. De reden dat de verkoper hierop aanstuurt, is dat het veel lastiger is om uw klacht aan te melden bij de Geschillencommissie en dat uw rechten als consument beter beschermd zijn.
Mark 15-9-2019 - 08:43
Belangrijke tips bij het indienen van uw klacht bij Essent
1) Communiceer enkel via mail
2) In eerste instantie krijgt u de standaard hulp. Op het moment dat u hier niet uitkomt, wordt u overgezet naar de afdeling complexe klachten - wij noemen ze inmiddels de The Untouchables * - zij zijn erin getraind om u het gevoel te geven u te willen helpen, echter zijn enkel beter getraind om uw klacht af te wimpelen.
3) Trap niet in de standaard afwikkelingsmethodes. In ons geval was het eerst 10% van de eindafrekening, vervolgens 20%, en vervolgens 40%. Er wordt inhoudelijk geen onderbouwing gegeven - dat het verschil tussen het afgesproken tarief en het daadwerkelijke tarief vele malen groter is, wordt niet meegewogen.
4) Blijf herhalen als u geen antwoord op uw vragen ontvangt. Dan wordt duidelijk in het dossier dat de medewerker u hiervan niet wil voorzien - dat zal een commissie of ACM ook kunnen opmaken. Let wel er zullen allerlei algemene zinnen gebruikt worden om u te ontmoedigen en/of het stellen van deadlines. Laat u niet ontmoedigen!
5) Ga niet in op deadlines. Het is enkel een manier om u het idee te geven dat u geen keus meer heeft. Inmiddels heb vele deadlines gehad, echter heb elke keer aangegeven dat de deadline onredelijk is en er nog steeds ontbrekende antwoorden zijn.
6) Vraag altijd de opname op welke is gemaakt bij het aangaan van het contract.

* The Untouchables - er worden allerlei argumenten gebruikt om verdere stappen te voorkomen. Zo kregen wij te horen 'Uw klacht naar de directie sturen heeft geen zin. Ik zit net onder de directie en de klacht komt dan toch weer bij mij terecht'. Bij de vraag welk mailadres we konden gebruiken om een klacht over de behandelaar van het dossier in te kunnen dienen werd het volgende medegedeeld 'Een dergelijk mailadres is er niet. U kunt hierover geen mail naar ons sturen, we hebben namelijk geen leidinggevende waar u dit kunt melden. Wel zal ik ik met mijn collega overleggen'. Zo zijn er nog diverse andere opmerkingen geweest, maar bovenstaande lijken me de de zaak voldoende uit te leggen.
Mark 16-9-2019 - 18:01
Vandaag gesproken met de geschillencommissie en de ACM.
Geschillencommissie 070 3105310
ACM Autoriteit consument & markt 070 7222000

Het blijkt dat een klacht indienen met een zakelijk contract beduidend duurder is dan als consument. Zakelijk 181,50 Euro en als consument 52,50 Euro. Daarnaast lijken de rechten van een consument beter beschermd te zijn. Dankzij goede tips van beide instanties, valt er weer iets te melden.

Indien u ongewenst een zakelijk contract heeft gekregen en u heeft geen schriftelijk akkoord gegeven dan kunt u dit gemakkelijk aanvechten via een standaard brief van ConsuWijzer - zoals ik begreep is dit gelieerd aan ACM. U verzoekt dan om het contract alsnog op consumentenvoorwaarden te zetten. Dit verzoek heb ik zojuist uitgezet. Ben benieuwd of zo ook deze stukken wederom gaan negeren...
De link voor dit formulier staat hieronder
Www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/vergelijken-en-overstappen/voorbeeldbrief-zakelijk-energiecontract-ongeldig-verklaren-of-ongedaan%20maken
Mark 18-9-2019 - 08:00
Dag Danisha,

Bedankt voor uw reactie. Uiteraard vind ik het ook jammer, dat het op deze manier gaat. Ik zou verwachten dat Essent verantwoordelijkheid zou nemen, echter dat blijkt niet het geval te zijn - de inhoud van het dossier zegt hierin voldoende. Uiteraard zou ik mijn tijd liever elders aan besteden, echter de misleiding bij aangaan van het contract en vervolgens de geslepen manier waarop de klacht afgewikkeld wordt, geeft een dermate onrechtvaardig gevoel dat ik me genoodzaakt voel dit te melden. Om deze reden heb ik ook contact gehad met de Geschillencommissie en ACM.

U geeft aan dat uw collega 'echt haar uiterste best heeft gedaan'. Helaas kan ik hieruit concluderen dat u de inhoud van het dossier niet (goed) kent. Op vrijdag 9 augustus jl. heb ik namelijk de toezeggingen 40% en boetevrij overstappen reeds van uw collega Marileen M. ontvangen. In dat gesprek heb ik aangegeven niet akkoord te zijn en verzocht haar om inzage te geven in hetgeen wat bij aangaan van het contract is afgesproken en hetgeen waarvoor ik nu belast wordt - de verschillen zijn vele malen groter dan de aangeboden coulance van (+/-) 160 Euro per contract. Vervolgens heeft Evelien R. het dossier overgenomen. In de opvolgende weken heeft ze inderdaad 'haar best gedaan', echter dan enkel om het dossier te traineren. Dit valt uit de gevoerde correspondentie ook duidelijk op te maken.

Als Essent er zo van overtuigd is dat de gevoerde correspondentie correct en eerlijk is verlopen dan heeft zij er uiteraard geen bezwaar tegen om de gehele correspondentie openbaar te maken. Een dergelijke actie (wellicht gezamenlijk?) zou ik toejuichen. Wat denkt u ervan?

Tot op heden heb ik nog diverse openstaande vragen, echter uw collega blijft hier stelselmatig niet op reageren - sterker nog zij heeft aangegeven niet meer te reageren. Op de vraag aan haar collega en haar leidinggevende (deze blijkt er inmiddels wel te zijn) om te reageren op de inhoud en afwikkeling van dit dossier, heb ik ook nog geen reactie mogen ontvangen. Mag ik hieruit concluderen dat zij de vingers niet durven branden aan dit dossier?

Groet,
Mark
Essent Webcare 19-9-2019 - 16:13
Hallo Mark,

We hebben meerdere malen contact gehad over de overeenkomst. We hebben deze case helemaal onderzocht en daaruit is gebleken dat de overeenkomst wel rechtsgeldig is. Ondanks dat hebben wij je wel een tegemoetkoming aangeboden om boetevrij over te stappen en je 40% coulance te geven. Dit aanbod staat overigens nog steeds.

Mocht je het er nog steeds niet mee eens zijn dan kun je het dossier bij de geschillencommissie voorleggen dit is helemaal in je recht.

Groetjes,
Nabila
Essent klantenservice
Mark 20-9-2019 - 00:59
Dag Nabila,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan 'we hebben deze case helemaal onderzocht en daaruit is gebleken dat de overeenkomst wel rechtsgeldig is. ' Laten we bij deze opmerking eens stil staan en kijken naar de feiten en correspondentie.
1. De bandopnames - welke mijn klacht onderbouwen - blijken helaas te zijn verdwenen. Dit blijf ik uitermate bijzonder vinden - het komt Essent trouwens wel erg goed uit. Als er geen bandopnames zijn, hoe kunt u dan stellen dat de overeenkomst rechtsgeldig is? U heeft tenslotte ook geen opname, waarop ik akkoord geef aan de overeenkomst waar u naar refereert.
2. Er is geen getekend schriftelijk contract aangeboden.
3. Ik beschik (zwart op wit) over de offerte op basis waarvan ik akkoord ben gegaan. (U heeft hiervan reeds een kopie ontvangen.) Deze onderbouwd mijn klacht.

Dat is nog niet alles.
Op 4 september zond ik Evelien R. een mail met daarbij een deel van de mailwisseling uit 2018 met de (indirecte) medewerker van Essent. Uit deze stukken valt duidelijk op te maken welke afspraken in 2018 zijn besproken/ voorgespiegeld en welke schriftelijk zijn bevestigd. In de mail d.d. 4 september 2019 (en ook in de mails erna) heb ik Evelien R. gevraagd naar de mailwisseling van 2018 te kijken (mee te wegen) en hierop te reageren. Zij heeft dit tot op heden op geen enkel moment gedaan. Kortom de feiten en bewijslast uit 2018 is volledig genegeerd. Legt u dat eens uit?
Daarnaast zou ik ook graag het volgende vernemen; hoe kunt u stellen dat Essent de zaak helemaal heeft onderzocht als Essent kijkt naar de inhoud van de mailwisseling in 2018 en leest dat dit slechts een deel betreft? Hoe grondig gaat Essent dan te werk? Als u de zaak grondig had willen bekijken, dan had u geïnformeerd naar de overige stukken.

Concluderend
U kunt ongefundeerd stellen dat Essent de case helemaal heeft onderzocht, echter op basis bovenstaande punten concludeer ik dat uw stelling aantoonbaar onjuist is.

Dan uw opmerking 'ondanks dat hebben wij je wel een tegemoetkoming aangeboden om boetevrij over te stappen en je 40% coulance te geven'. Laten we deze opmerking in de juiste context plaatsen.
Allereerst is boetevrij overstappen onderdeel van de afspraak geweest in 2018; kortom u komt enkel de gemaakte afspraak na. De 40% coulance is slechts een onderdeel van de te hoge rekening welke u mij onterecht oplegt. Kortom ik betaal onterecht teveel en u geeft mij slecht een klein deel terug.

In mijn vorige bericht stelde ik voor: 'als Essent er zo van overtuigd is dat de gevoerde correspondentie correct en eerlijk is verlopen dan heeft zij er uiteraard geen bezwaar tegen om de gehele correspondentie openbaar te maken. Een dergelijke actie (wellicht gezamenlijk?) zou ik toejuichen. Wat denkt u ervan?'
Gelet op de gevoerde correspondentie en ongefundeerde uitspraken lijkt het het mij zinvol en in algemeen belang om de gehele correspondentie openbaar te maken. Wilt u de mogelijkheid (en tijd) om de stukken nog een keer grondig door te nemen of blijft u bij uw standpunt?

Groet,
Mark
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: 1
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: 1
Klantenservice: 5
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Naomi 22-8-2019 - 20:06

Hoewel de medewerkers aan de telefoon vriendelijk blijven, is het dossierbeheer van het laagste niveau. Mijn huisgenote en ik planden reeds een overstap naar een andere leverancier na 3 maanden omwille van hun afschuwelijk ondermaatse communicatie. Onze EAN code bleek niet te kloppen, vervolgens weer wel maar de meternummers niet. Daarna klopte de combinatie niet, in totaal is Fluvius hiervoor meer dan 5 keer langs geweest. Daarbij kregen we te horen dat onze meter nog niet 'open' stond en dat we bijgevolg niet konden overstappen naar een nieuwe leverancier. Wat niet klopte aangezien we gewoon elektriciteit verbruikten. Na enkele maanden ontvingen wij een factuur, 3 maal zo hoog als oorspronkelijk werd geschat, niet wetende dat we überhaupt nog aangesloten waren bij Essent. En zelfs niet wetende wat onze correcte meternummer was. De factuur is erna twee keer geannuleerd, aangezien de medewerkers zelf twijfelden of dit kon kloppen. Uiteindelijk is een slotfactuur opgemaakt en kregen we te horen dat deze bindend is. Kortom hebben wij ons blauw betaald aan elektriciteit die we nog niet eens zelf hebben verbruikt. Ik heb me nog nooit zo bedrogen en machteloos gevoeld. Ik zal nooit Essent aanraden aan vrienden, familie of kennissen, dit is echt schandalig.

  • - Eerlijke schatting: voor ons werd €43 geschat aan elektriciteit per maand en uiteindelijk betaalden we €123,40 per - maand.
  • - Beter dossierbeheer: telkens opnieuw moeten we onze situatie toelichten, waardoor niemand ons écht verder kan helpen
  • - Betrouwbare facturen opmaken
Opmerking van Gaslicht.com 23-8-2019 - 12:36
Wat vervelend te lezen dat het zo is gelopen. We hebben Essent op de hoogte gebracht zodat zij kunnen reageren.

Reacties

Essent Webcare 23-8-2019 - 15:19
Beste Naomi,
Dit klinkt als een enorm vervelende situatie. Zeker voor jullie! Het spijt me enorm dat de communicatie vanuit onze kant niet correct is geweest. Absoluut een leerpunt en daarom ook bedankt voor het doorgeven.
Graag zou ik hier wat dieper op in willen gaan en wil je daarom vragen om dit verhaal te sturen naar webcare@essent.nl. Dan help ik je graag verder.

Groetjes Sharona
Essent Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Facturering: 1
Online dienstverlening: 1
Klantenservice: 1
Overstapproces: 1
Duurzaamheid: 1
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Patrick 22-8-2019 - 12:02

Een medewerker aan de deur gehad met een prachtig voorstel dat natuurlijk niet kan, een contract voor 5 jaar vastzetten omdat dat het goedkoopst is, na een jaar overstappen en elke andere leverancier betaald dan de boete van €200,-. Een maandbedrag dat onmogelijk laag is, maar als je de eindafrekening krijgt mag je het restbedrag overmaken. Aan de deur een contract afsluiten zou veel goedkoper zijn dan via de site. Heb dit soort praktijken al vaker meegemaakt bij Essent dus er zullen vast meer klanten zijn die dit treffen.
Het gaat bij Essent maar om 1 ding, klanten werven op welke manier dan ook, de eindafrekening komt wel maar dan ben je te laat.

  • Geen, dit voorgelegd aan Essent maar ze kijken er niet van op dus is het mij wel duidelijk.
  • Eerlijk zijn naar de klant

Reacties

Essent Webcare 22-8-2019 - 14:09
Beste Patrick,

Natuurlijk willen wij van Essent niet dat klanten op deze manier geworven worden. Wij doen ons best om onze verkopers zo goed mogelijk te trainen. Het is daarom ook echt vervelend dat dit voorkomt. Wanneer je dit bij ons meldt, maken wij hier altijd een melding van. Aan de hand van de postcode + huisnummer kunnen wij namelijk achterhalen wie er op dat moment actief in dat gebied. Wij willen namelijk klanten op een eerlijke, servicegerichte manier werven.

Bedankt voor je review.

Groet,

Webcare Essent
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Facturering: n.v.t.
Prijsstelling: n.v.t.
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: 1
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Maria 22-7-2019 - 18:02

Have been contacted in February by phone, by a very persistent telephonist who insisted even though I said I am at work. I (unfortunately) decided to take a 5 minute break to listen to him. He made a few questions, i mentioned that it has not even been a year i'm in this house and that it's probably very costly to switch but I listened to him anyways. He then got my details just to send me the ''quotation'' by email for my review. Stupid me gave him all my details. Same day 15th February 10:09 am have received an email which was not opened until TODAY which apparently includes a contract to I APPARENTLY AGREED ON. All these MONTHS later, I get an invoice from my supplier for 1009 EUROS to be paid within the next 8 days, as I apparently switched suppliers. It seems that in February they have gone ahead and arranged a contract for me, starting 17th of July. The lady on customer service, after 10 minutes waiting time has told me that the confirmation of the contract was done same day 10:10 AM, literally 1 minute after they sent the email. I advised her that I do not check my personal emails while at work so that's impossible. The IP address she gave me as the ''confirming IP address'' does not match NOR my phone NOR my PC. Also, advised that a few months back I was having issues with Stedin, when I got cut off and they said I had NO VALID CONTRACT in place, for which I had to pay a huge fine. So if this contract was valid since February, shouldn't it be somehow in the system? I am sorry but I am not taking this bullshit and I am definitely not paying half my salary in 8 days for something I did not agree on. Please get back to me, asap.

  • none.

Reacties

Maria 23-7-2019 - 14:52
Delivery has failed to these recipients or groups:

answerconsumers@essent.nl
The e-mail address you entered couldn't be found. Please check the recipient's e-mail address and try to resend the message. If the problem continues, please contact your helpdesk.
Essent Webcare 23-7-2019 - 14:06
Hey Maria,
This is really unfortunate the way everything went. We would like to come up with a solution with you. Can you send us your details by e-mail. You can send this to antwoordconsument@essent.nl .
We would like to hear from you !

Kind regards,
Webcare Essent
Essent Webcare 26-7-2019 - 10:11
Hi,

It's a dutch e-mail adress, so you have to typ antwoordconsument@essent.nl and not answerconsumers@essent.nl.

Kind regards,
Danisha
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Prijsstelling: 1
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 3
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Anton 19-7-2019 - 17:58

2 jongemannen aan de deur gehad met een voordelig tarief voor gas en licht en €150,— cashback. Mijn huidige tarief erbij gehaald en het was een goede deal. De datum wanneer het zou ingaan konden zij alleen op het einde van deze lopende maand zetten en niet wanneer mijn huidige energiecontract afloopt. Voor mij enorm nadelig want dan krijg ik een boete en geen cashback van mijn huidige energieleverancier. Ik hoefde alleen maar even te bellen met de klantenservice vertelden de jongemannen en dan was alles geregeld. Klantenservice gesproken en de datum kan helemaal niet aangepast worden.. gelukkig was ik op tijd <14 dagen om het contract te herroepen, dat ging niet vanzelfsprekend. De dame van de klantenservice snauwde mij af en was zeer onaardig het is uiteindelijk wel gelukt. 😅

Reacties

Essent Webcare 22-7-2019 - 14:42
Beste,

Wat ontzettend jammer dat het op deze manier is gegaan. Ik vind het ook zeker spijtig om te lezen dat één van mijn collega's niet vriendelijk is geweest. Fijn dat het in ieder geval wel is gelukt uiteindelijk.
Graag zou ik hier meer van willen weten. Zou u mij daarom een mail met de uitleg van uw situatie en uw gegevens willen sturen naar webcare@essent.nl? Dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Webcare Essent
Beoordeling
10
Prijsstelling: 10
Klachtenafhandeling: 10
Overstapproces: 10
Facturering: 10
Duurzaamheid: 10
Online dienstverlening: 10
Klantenservice: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Jan. N. Veen 26-5-2019 - 18:00
Overgestapt via Gaslicht.com

Wat een vreselijk goeie dienst !

  • Alles.
  • Er zijn totaal geen minpunten.
  • Helemaal niets

Reacties

Essent Webcare 27-5-2019 - 14:53
Bedankt voor je mooie review Jan!

Groeten

Jennifer
Webcare Essent

Navigatie