De onafhankelijke energievergelijker
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 20.00 uur
Vergelijk het volledige energieaanbod
Energie vergelijken
Vandebron

Vandebron reviews en ervaringen

Bent u benieuwd naar de ervaringen van andere klanten over Vandebron? Lees hier de Vandebron ervaringen en reviews. Is Vandebron uw energieleverancier? Laat bij klantervaringen uw eigen ervaringen over Vandebron achter. Zo helpt u anderen een weloverwogen keuze te maken.

Klantervaringen over Vandebron

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
10
Prijsstelling
10,0
Online dienstverlening
10,0
Klantenservice
10,0
Duurzaamheid
10,0
Facturering
10,0
Ik raad Vandebron aan
Beert 15-11-2022 - 11:18

Prijs gunstig en uitstekende service zowel online als telefonisch

  • Snelle reactie
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Online dienstverlening
1,0
Duurzaamheid
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Overstapproces
2,0
Prijsstelling
2,0
Facturering
2,0
Klantenservice
1,0
M.Uzumcu 7-11-2022 - 11:51

Ik zal niemand aanraden, zeer slechte ervaring met deze leverancier. zoek je probleem kies dan deze leverancier. Gebruikers let op met je keuze.

  • Totaal geen plus punten.
  • ze moeten leren de klanten waarderen en niet zoals ik was behandeld andere klanten behandelen.

Reacties

Vandebron Webcare 17-11-2022 - 15:03
We vinden het heel vervelend dat je een slechte ervaring hebt met ons. We zouden graag je ervaring willen horen zodat we onze service kunnen verbeteren. Als je dat zou willen, kan je ons bereiken via 088 044 4555. Hopelijk kunnen we je ervaring nog veranderen!
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling
1,0
Facturering
1,0
Prijsstelling
1,0
barbara leertouwer 25-10-2022 - 19:21

Waardeloos!!! Ik kan mijn maandbedrag niet bepalen. Ik moet en zal meer betalen! Dit omdat vandebron zijn energie van te voren in koopt! En wat heb ik daar mee te maken????? Ik zie precies wat ik verbruik dus het verhogen was totaal niet nodig!!! Ik was altijd tevreden. Maar ik zal nu iedereen afraden bij deze energie maatschapij aan te sluiten! Dit is ook de enige energie maatschapij die dit doet!

  • Geen

Reacties

Vandebron Webcare 3-11-2022 - 13:00
Hoi Barbara, wat vervelend dat je niet tevreden bent. Wij vinden het belangrijk dat je termijnbedrag passend is bij je verbruik, om hoge afrekeningen te voorkomen. We schatten bij een tariefswijziging een nieuw termijnbedrag op basis van het SJV (gemiddelde historische verbruik van je woning over de afgelopen jaren). Mocht je denken dat dit SJV niet overeen komt dan kunnen op basis van je daadwerkelijke verbruik van afgelopen jaar een herberekening maken. Het passende termijnbedrag kan nog verlaagd worden met 20%. Zou je contact met ons kunnen opnemen om tot een passend termijnbedrag te komen? Dat kan telefonisch (088 044 4555), via mail (vragen@vandebron.nl), onze live chat of via Twitter of Facebook.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
6
Online dienstverlening
7,0
Klantenservice
3,0
Overstapproces
8,0
Facturering
8,0
Prijsstelling
3,0
Dino Tolhoek 21-9-2022 - 08:46

Door inaccuraat handelen belanden we hier op een tarief van 2 euro 80 en stroom bijna een euro

Mijn tarieven zijn in Augustus op de piek bepaald . Nu we schrijven is hij gehalveerd maar ik wordt nu gedwongen drie maanden de hoofdprijs te betalen voor gas en licht .
Teleurstellend is ook dat de windenergie ver drievoudigd wordt
Als je daarover wilt reclameren sta je 20 min in de wacht en drukken ze je weg ..

Reacties

Vandebron Webcare 28-9-2022 - 13:47
Wat vervelend dat je ons niet telefonisch hebt kunnen bereiken, op sommige momenten is het druk in de lijn. Je zou het nog een keer telefonisch kunnen proberen of via de mail (vragen@vandebron.nl), live chat, Twitter of Facebook. We staan je graag te woord. Wij betalen onze producenten voor hun geproduceerde elektriciteit de marktprijs, dat is dus de actuele prijs op de energiehandelsbeurs. In ons land wordt er namelijk maar één prijs gehanteerd voor elektriciteit, ongeacht de manier waarop deze wordt opgewekt. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektraprijzen. Wij wijzigen inderdaad per kwartaal de tarieven van een variabel contract naar de actuele prijzen op de energiemarkt.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Online dienstverlening
1,0
Prijsstelling
1,0
Duurzaamheid
8,0
Klachtenafhandeling
1,0
Facturering
1,0
Klantenservice
1,0
Marit 20-9-2022 - 20:47

Ook na meerdere malen contact met de klantenservice blijft Van de Bron extreem hoge maandbedragen berekenen op basis van 'historisch gebruik' (van vorige bewoners inmiddels bijna 2 jaar geleden die hier met meer mensen woonden). En dat terwijl wij door verschillende maatregelen én investeringen wij nu nog heel weinig energie afnemen. Niettemin gaat de laatste verhoging van het maandbedrag naar 785 euro! Terwijl we nu 200 euro betalen per maand en dat zelfs veel teveel is: we krijgen aan het eind van het jaar geld terug! Er is iets grondig mis bij dat bedrijf. Ook als je hun opgegeven meterstanden gaat controleren, blijkt dat het niet klopt. Ze sjoemelen er gewoon wat bij. Onbetrouwbaar bedrijf, slechte service. Het lijkt erop dat ze je zoveel mogelijk geld afhandig willen maken. Dreigen ze misschien failliet te gaan en proberen ze snel wat geld binnen te krijgen? Wij gaan hier in elk geval zo spoedig mogelijk weg. Ik kan iedereen aanraden níet met dit bedrijf in zee te gaan. Er zijn nog wel meer groene energieproducenten die je als klant (hopelijk) minder uitpersen.

  • Het is groen
  • Zie motivatie

Reacties

Vandebron Webcare 28-9-2022 - 13:11
Wat vervelend om te horen dat je het idee hebt dat we onze klanten oplichten. We kunnen van veel klanten geen meterstanden inzien, vanwege privacy redenen of vanwege een conventionele meter. We schatten daarom het termijnbedrag op basis van het gemiddelde historisch jaarverbruik over de afgelopen 2 tot 3 jaar. Deze schatting hoeft inderdaad niet altijd passend te zijn bij het huidige verbruik. We willen graag dat het termijnbedrag passend is bij je verbruik. We kunnen daarom een herberekening doen op basis van je recente meterstanden en de tarieven uit je contract. Je zou hierover contact kunnen opnemen met onze klantenservice, dat kan telefonisch (088 044 4555), via mail (vragen@vandebron.nl) of via onze live chat. We helpen je graag verder!
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
4
Klachtenafhandeling
1,0
Facturering
6,0
Klantenservice
1,0
Duurzaamheid
8,0
Online dienstverlening
3,0
Prijsstelling
1,0
Overstapproces
7,0
william 16-9-2022 - 08:35

In 2021 in de eerste groep die werd genaaid door het openbreken van ons variabele contract. Dit zou op 1 januari aangepast worden, maar werd in oktober opeens opengebroken en onze tarieven verdubbeld. Vandebron was de enige seriuze leverancier die dit toen deed en laat zien hoe zij over hun klanten denken.

  • Achteraf een zege geweest omdat wij toen ons contract nog om hebben omgezet naar een andere maatschappij en voor 3 jaar vast hebben gezet, maar zo ga je niet om met je klanten.

Reacties

Vandebron Webcare 28-9-2022 - 12:31
Wij betalen onze producenten voor hun geproduceerde elektriciteit de marktprijs, dat is dus de actuele prijs op de energiehandelsbeurs. Door de onzekerheid en chaos op de energiemarkt hebben wij er destijds voor gekozen om de tarieven van variabele contracten per kwartaal naar de marktprijs aan te passen. In de leveringsvoorwaarden van een variabel contract staat dat we de tarieven ook per kwartaal of op andere momenten kunnen wijzigen. Desondanks begrijpen we dat een prijswijziging vervelend was als dit eerder was dan verwacht.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Prijsstelling
1,0
Klachtenafhandeling
4,0
Facturering
2,0
Peter 25-5-2022 - 19:53

Laadpaaltarieven zijn in de Van de Bron APP exclusief BTW (zonder dat dit vermeld wordt), hierdoor wordt je aan het eind van de maand geconfronteerd met een rekening die 21% hoger is dan wat er in de APP vermeld staat. Hierdoor vervalsen zij hun concurrentiepositie. Het lijkt voordelig maar aan het eind van de maand ben je veel duurder uit dan de meeste concurrenten.

  • geen
  • Laad op z'n minst zien dat de bedragen exclusief BTW zijn.

Reacties

Vandebron Webcare 15-6-2022 - 14:40
Jammer om te lezen dat er verwarring is ontstaan door onze app. Echter is onze elektrische vervoer hier van op de hoogte en ook mee bezig om dit op te lossen. In de toekomst kan je een functie verwachten waar je kan kiezen of je de bedragen inclusief of exclusief btw wil zien. 💪
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Online dienstverlening
1,0
Overstapproces
1,0
Klantenservice
1,0
Facturering
1,0
Duurzaamheid
1,0
Prijsstelling
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Guus 25-4-2022 - 16:02

Ik beoordeel dit bedrijf met de allerlaagste score. Bij aanvang van het contract heb ik aangegeven dat ik geïnvesteerd heb in mijn woning en grotendeels van het gas ben en ook in het proces zit voor zonnepanelen. Ik heb aangegeven dat ik verwacht dat mijn maandbedrag aangepast kan worden zodat ik voorschot betaal wat ik verbruik. Echter van de Bron houdt mijn voorschot kunstmatig hoog door te verwijzen naar mijn oude verbruik. Na 5 maanden kan ik een herberekening aanvragen. Maar dan heb ik al zes maanden betaald en inmiddels staat er dan al zo’n 300 euro aan teveel betaald voorschot uit. Na die zes maanden kan mijn maandbedrag maar beperkt omlaag. Dus aan het einde van het jaar zal het er wel weer op uitdraaien dat ik een honderd of 500 terug krijg. Tenminste … als dit bedrijf niet omvalt. En daar wringt nu juist de schoen. Ben al het schip ingegaan bij Welkom Energie en wil geen herhaling. Ik vind geen gehoor en als je het maandbedrag niet betaald stuurt men een incassobureau op je af. Zo sta je dus in je hemd als consument. De arrogantie van dit soort bedrijven ligt erg hoog.

  • Geen
  • Maatwerk leveren en luisteren naar je klant en niet vanuit wij bepalen wel wat goed is.

Reacties

Vandebron Webcare 15-6-2022 - 14:36
Hi Guus, zo te lezen heb je een negatieve ervaring gehad met Vandebron. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en graag helpen we je dan ook verder. Bij Vandebron wordt aan het begin van je contract je termijnbedrag vastgesteld op basis van je SJV. Dit is het gemiddelde historische verbruik van je woning over de afgelopen jaren. Dit is een verbruik vastgesteld door je netbeheerder. Hier wordt helaas (nog) niet de teruglevering in meegenomen. Echter als je je verwachte opwek doorgeeft kunnen wij een herberekening maken op basis hiervan en daar komt een passend termijnbedrag uit. Verder kan je ook na 4 maanden op basis van je daadwerkelijke verbruik en teruglevering een herberekening aanvragen. Hier komt dan ook een passend termijnbedrag uit op basis van je daadwerkelijke verbruik en teruglevering.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan kan je onze klantenservice bereiken. Dat kan telefonisch (088 044 4550), via e-mail (vragen@vandebron.nl), via onze Live Chat, of via Twitter DM of Facebook PB.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Online dienstverlening
2,0
Klachtenafhandeling
2,0
Prijsstelling
4,0
Overstapproces
2,0
Facturering
2,0
Klantenservice
2,0
Theo Lageschaar 26-2-2022 - 09:12

Ik zou overstappen per 1 december. Om onduidelijke redenen werd het 1 januari. Ik moet dus de duurste maand van het jaar direct afrekenen bij mijn oude leverancier, omdat mijn oude leverancier nog één maand door leverde. Mijn elektrisch dat ik zelf opwek met panelen was uiteraard onvoldoende voor de maand december.
Daarnaast moet de betaling al gedaan worden voor de 25ste v d maand voorafgaand aan de maand van levering.
De maand afrekening is niet erg specifiek. bij Eneco krijg je begin en eindstand meegeleverd.
Nu wil ik het contract op naam van mijn vrouw zetten i.v.m. aanschaf zonnepanelen, en moet de voorafgaande maande nu afrekenen. Wat een gedoe. Het lijkt alsof je wordt gezien als potentiele wanbetaler.

  • niet!
  • Meer klantgericht!!

Reacties

Vandebron Webcare 11-3-2022 - 15:12
Hi Theo, bedankt voor het delen van je ervaring. Dit klinkt als een ingewikkelde kwestie. Vervelend dat je het zo hebt ervaren. We zouden graag voor je kijken wat er precies is gebeurd. Zou je contact met ons willen opnemen?
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
4
Klantenservice
1,0
Overstapproces
7,0
Klachtenafhandeling
1,0
Duurzaamheid
8,0
Online dienstverlening
4,0
Prijsstelling
7,0
Facturering
1,0
Visscher 10-2-2022 - 14:42

Onjuiste facturering en eindafrekening. Niet uitbetalen welkombonus. Telefonisch zeer slecht bereikbaar. Op e-mails wordt onjuist en zelfs niet gereageerd.

  • geen
  • bereikbaarheid, correctheid administratie, afhandelen klachten

Reacties

Vandebron Webcare 16-2-2022 - 15:02
Helaas kan ik je via deze weg niet helpen. Zou je contact met ons kunnen opnemen via de telefoon, via e-mail, via Facebook PM, Twitter DM of onze nieuwe livechat? Dan kunnen we je vanaf daar verder helpen. Alvast bedankt!

Eerdere jaren

Website van het Jaar

Vergelijk het volledige energieaanbod

Vergelijk objectief alle energieleveranciers. Bij ons stapt u gemakkelijk in drie stappen over. Overstappen via Gaslicht.com is altijd gratis. Vergelijk en stap over.

Navigatie