De onafhankelijke energievergelijker
Ben Woldring
Vragen? Stuur ons een Whatsapp-bericht
Huismerk Energie

Huismerk Energie ervaringen, informatie & beoordeling

Om u te helpen bij uw keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Huismerk Energie geven. Twijfelt u nog? Lees dan de Huismerk Energie ervaringen en beoordelingen. Is Huismerk Energie uw energieleverancier en wilt u zelf een ervaring en/of beoordeling over Huismerk Energie plaatsen? Bij klantervaringen kunt u uw ervaringen en beoordeling over Huismerk Energie met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Huismerk Energie

Archief 2020

Onderstaande ervaringen zijn afkomstig uit ons archief. In de tussentijd kan de dienstverlening van Huismerk Energie zijn veranderd. Lees hier de nieuwste reviews.

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
6
Klantenservice: 3
Duurzaamheid: n.v.t.
Overstapproces: 3
Klachtenafhandeling: 8
Facturering: 8
Prijsstelling: 8
Online dienstverlening: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
jolanda de vries 22-7-2020 - 18:35

De overstap naar jullie ging prima. Ik had echter een paar vragen en vervolgens 10x gebeld. Maar jullie nemen gewoonweg niet op. Zeer vervelend, want per mail moet je 4 dagen wachten op een antwoord. En tja, mocht je naar aanleiding van jullie antwoord wéér een vraag hebben..... dan moet je weer 4 dagen wachten.
Omdat ik dit zeer onprettig vind- en óók omdat ik door Green Choice (waarvan jullie onderdeel zijn) benaderd en overgehaald ben, heb ik besloten te switchen. Nu betalen jullie de overstapboete niet om dat ik naar Greenchoice ben overgestapt! Jullie zijn toch één geworden? Ik zie niet in waarom ik bij een interne overstap mijn boete niet vergoed krijg.

  • Mooie website, duidelijk, goede terugkoppeling per mail en zeer uitgebreid. Ik vond de correspondentie ed. prima. Mijn vragen waren ook goed en vriendelijk beantwoord.
  • Bereikbaarheid per telefoon. Hoe is het mogelijk dat een dermate groot bedrijf telefonisch niet bereikbaar is voor vragen. Dit kàn echt niet!
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 1
Facturering: 1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: 1
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
rika 1-7-2020 - 21:29

Een slecht bedrijf. Eerst contracten via twee verschillende leveranciers aan laten smeren. Dan wil je overstappen omdat het overzichtelijker is goedkoper. Krijg je gelijk een dikke boete. Vervolgens neem je contact met ze op en kun je een week wachten op antwoord en dan vervolgens krijg je niet de documenten toegereikt waar je naar vraagt.

  • zijn er niet

Reacties

Rekha Corbeek 3-7-2020 - 14:58
Beste Rika,

Bedankt voor de beoordeling, die helaas op alle vlakken zeer onvoldoende is. Het spijt mij enorm dat wij u niet naar verwachting geleverd hebben. Graag kom ik met u in contact om wat verder op uw situatie in te gaan en om te bekijken of ik nog iets voor u kan betekenen. Kunt u contact met mij opnemen?

Ik ben telefonisch op 088- 102 11 22 en per mail via info@huismerkenergie.nl bereikbaar.

Ik hoor graag van u!

Vriendelijke groeten en een fijn weekend gewenst,

Rekha Corbeek
Huismerk Energie
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
7
Overstapproces: 9
Prijsstelling: 4
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: 8
Klachtenafhandeling: 3
Facturering: 8
Online dienstverlening: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
N hulshof 8-6-2020 - 21:19

Was naar hun overstapt Betalen ze je eerst de overstapvergoeding wat hun omzetten in een korting nu bij overstap 250euro terug betalen en een overstap boete van 200euro. Omdat ik na een jaar weer over wou stappen. Maar wel ff meedelen we zijn samen gegaan met greenchoice wie zegt dat ik dat wil. Zo kan ik ook geld verdienen.

  • Overzichtelijke site voor enkele meters dubbel meter kun je niet zíen.

Reacties

Rekha Corbeek 17-6-2020 - 15:26
Goedendag meneer/mevrouw Hulshof,

Bedankt voor het delen van uw ervaring met Huismerk Energie, wat vervelend dat deze niet is zoals wij hoopten. Als ik het goed begrijp bent u voor het einde van uw contract weer bij ons weggegaan, wat inderdaad betekent dat wij de eerder uitbetaalde Overstapkorting (=de boete van de leverancier voor ons) weer terugvragen. Deze Overstapkorting is onlosmakelijk verbonden aan een driejarig contract met ons en op het moment dat u dat verbreekt, verbreekt u als het ware ook uw recht op de vergoeding. Dit staat ook in de voorwaarden van de aanvraag.

Natuurlijk verandert mijn uitleg niets aan de situatie, maar als u contact met mij opneemt bekijk ik graag of er nog andere opties zijn.

Met een hartelijke groet,

Rekha Corbeek
Huismerk Energie
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
10
Facturering: 10
Prijsstelling: 10
Klantenservice: 10
Online dienstverlening: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
harry 18-5-2020 - 18:22

Huismerk was een goede energie leverancier helaas gaan ze nu met oplichter greenchoice in zee dus ik wacht tot over kan stappen

Jammer huismerk ik had eindelijk eens een goedkopere dan die geldwolven van green choice en rwe/essent

  • Goede site goede klantenservice en leuke prijs
  • Niet met greenchoice in zee moeten gaan

Reacties

Rekha Corbeek 17-6-2020 - 15:15
Goedendag Meneer Harry,

Bedankt voor de positieve beoordeling van Huismerk Energie. Wat jammer om te horen dat Greenchoice u minder goed bevallen is. Juist omdat Greenchoice de grootste echt groene energieleverancier van ons land is, hebben wij onze krachten met hen gebundeld. Op deze manier blijven onze klanten de service ontvangen die ze van ons gewend zijn maar werken we op grotere schaal samen aan een duurzamer Nederland! De gemaakte contractafspraken nemen we een-op-een over tot aan het einde van de looptijd. Op deze manier proberen iedereen zo tevreden mogelijk te houden.

Ik heb geen contactgegevens van u. Wanneer u contact met mij opneemt kunnen we samen bekijken wat dit voor u het beste is om te doen.

Ik hoor graag van u!

Met zonnige groeten uit Nijmegen,

Rekha Corbeek
Huismerk Energie
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Overstapproces: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Prijsstelling: 1
Online dienstverlening: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Anoli apor 27-3-2020 - 17:27

Niet mee in zee gaan!!!! Misleidende aanbiedingen en wijze van klantenwerving. Ik heb van januari tot maart een contract gehad, voorheen zat ik bij Essent, waar ik inmiddels terug ben. Huismerk Energie presenteerde zichzelf aan de telefoon als onderdeel van een overkoepelende organisatie waar Essent ook onder valt. Essent kon momenteel de aanbieding niet doen omdat ik niet opnieuw klant kon worden, de aangegeven korting kon alleen plaatsvinden wanneer ik de overstap zou maken naar Huismerk Energie. Mijn maandbedrag zou stukken lager uitvallen. Maar! Deze korting kwam voortuit het verminderen van mijn stroom en gas! Bij Essent kreeg ik in het contract 419kwh bij Huismerk Energie 319 kwh. Dit betekent een vele malen hogere afrekening aan het einde van het jaar, vooral voor grotere huishoudens dan de mijne. Ik betaal nu na twee maanden 60 euro bij, ondanks dat ik deze maanden weinig gestookt heb. Al met al een sterke afrader.

  • Geen
  • Wanneer je in dit bedrijf werkt of ervoor werkt via telecommunicatie, kritisch kijken of dit echt de wijze is waarop je om wilt gaan met klanten.

Reacties

Rekha Corbeek 8-4-2020 - 10:56
Goedendag meneer/mevrouw Anoli Apor,

Bedankt voor uw beoordeling. Als ik het goed begrijp is uw aanmelding bij Huismerk Energie niet gebeurd zoals het hoort; Dat spijt mij oprecht. Wij leiden onze adviseurs zo goed mogelijk op en natuurlijk hoort het geven van verkeerde of onvolledige informatie daar zeker niet bij!

Ik kan uw gegevens niet opzoeken op basis van uw naam, maar ik kijk graag samen met u wat er precies gebeurd is, misschien dat ik u een passende oplossing kan aanbieden. Neemt u hiervoor dan contact met mij op?

U kunt mij het beste bereiken via info@huismerkenergie.nl. Ik help u graag!

Met een hartelijke groet,

Rekha Corbeek
Huismerk Energie

J. Terpstra 5-3-2020 - 00:20

Vanavond telefonisch benaderd door een zeer dwingende, onafgebroken pratende medewerker van gaslichtvergekijker dat hij een zeer gunstig aanbod had van de prijsvechter Huismerkenergie, de dochteronderneming van Greenchoice maar dan een 100% groene stroomleverancier. Op mijn vraag wie al dat voordeel van boetebepaling voor bpvervroegde overstap, 200,00 welkomstgeschenk en 29,00 minder voorschot vond hij mij wantrouwend en dat ik toch moest begrijpen dat Huismerkenergie een prijsvechter was. Op mijn vraag waar die groene stroom dan vandaan kwam moest de medewerker in de papieren duiken en las hij een algemene tekst voor over hoe groene energie wordt opgewekt. Niet of hij uit Nederland komt of uit het buitenland. Bij het invullen van gegevens wilde hij mijn IBAN en dat wilde ik niet telefonisch doorgeven. Op al mijn vragen en doorvragen reageerde de medewerker met een 'wat bent u wantrouwend / maar dit is 2020 / ik wil u alleen maar op de hoogte brengen van een gunstiger aanbod van een leverancier" . Dit laatste zou ik zijn overeengekomen destijds toen een medewerker aan de deur mij een aanbod deed om over te stappen. Dat heb ik destijds gedaan naar een meer groene leverancier. Daarna zouden zij mij bij een gunstig aanbod weer benaderen en dat was Ni het geval. Ik zou per maand kunnen opzeggen. Uiteindelijk zei ik ja op het sturen van het aanbod en heeft de medewerker mij een mail gestuurd en vroeg mij om daarin het beveiligde deel te openen en op accepteren te drukken. Dat lukte niet. Hij belt mij terug op een ander tijdstip. Na het lezen van onderstaande ervaringen heb ik besloten niet in te gaan op het aanbod. Ik vertrouwde het al niet en nu al helemaal niet. De praatjes van die lui worden wel steeds geslepener zoals mij het gevoel geven dat ik de mensen niet vertrouw die toch het beste met mij voor hebben haha en die mij bellen om 21.00 uur in de avond om mij dit fantastische aanbod te doen... Walgelijk.

Opmerking van Gaslicht.com 5-3-2020 - 10:58
Beste meneer/mevrouw Terpstra,

Wat een vervelende ervaring. Goed dat u uiteindelijk niet akkoord gaat met het aanbod. Wij van Gaslicht.com raden altijd af om via telefonische verkoop een contract aan te gaan. Deze contracten zijn vaak erg duur en voor meerdere jaren. Om hier dan weer vanaf te komen moet u een opzegboete betalen.


Met vriendelijke groet,
Marlies
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
3
Prijsstelling: 5
Klantenservice: 1
Overstapproces: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: 3
Facturering: 6
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
H.Vrogten 3-3-2020 - 08:32

Ben onlangs verhuisd en bij vrienden gaan wonen nu kan ik niet van mijn contract af of moet boete betalen .Heb van alles gemaild en gestuurd maar geen kosteloos ontbinden.

  • allen maar negatief
  • niet mogelijk

Reacties

Rekha Corbeek 8-4-2020 - 10:43
Beste meneer/mevrouw Vrogten,

Bedankt voor uw bericht, waarin u aangeeft dat wij een Opzegvergoeding in rekening brengen omdat u bent verhuisd. Dat is natuurlijk erg vervelend en ik begrijp goed dat u hier niet blij mee bent. Wanneer u rechtstreeks contact met mij opneemt leg ik u precies uit welke documenten ik nodig heb om deze boete te laten vervallen.

Ik hoor graag van u!

Met een zonnige groet uit Nijmegen,

Rekha Corbeek
Huismerk Energie
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Facturering: 1
Duurzaamheid: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Johan Bakker 27-2-2020 - 23:14

Wat een onvoorstelbaar slecht bedrijf. 2 keer een bijzonder aardige maar heel agressieve verkoopster aan de telefoon gehad. Slechte voorlichting en zeer dwingend. Een bankrekeningnummer niet gegeven. Dit werd door mevrouw niet op prijs gesteld. Ze heeft vandaag nog 1 poging gedaan en de telefoon er op gegooid toen ik nog wat opmerkingen had.

  • Absoluut geen 1
  • Alles. Oftewel opheffen dit bedrijf

Reacties

Rekha Corbeek 8-4-2020 - 10:38
Goedendag meneer Bakker,

Bedankt voor uw beoordeling. Wat vervelend dat u een negatieve ervaring heeft gehad met een verkoopadviseur. Onze excuses daarvoor! Wij zijn continu bezig met het verbeteren van onze service en nemen uw feedback zeker mee.

Het is erg jammer dat u hierdoor geen goed beeld van Huismerk Energie als bedrijf heeft gekregen. Wanneer u toch interesse heeft in eerlijke en duurzame energie voor een scherpe prijs neem dan gerust contact met mij op.
Ik help u graag verder!

Met zonnige groeten uit Nijmegen,

Rekha Corbeek
Huismerk Energie



Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Prijsstelling: 4
Overstapproces: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
de Jong 16-2-2020 - 12:55

Afgelopen week is onze (schoon)ouders een energiecontract aangesmeerd door Huismerk Energie. Een contract wat DUURDER is dan bij de huidige leverancier. We zitten nog in de 14 dagen bedenktijd, dus we moeten nog even ervaren hoe soepel dat opzeggen gaat. Agressieve verkoper: Vult wel even online de gegevens in, en oeps het contract is al afgesloten. Mensen trap er niet in in! NIET goedkoper, NIET eerlijk, NIET te vertrouwen.

  • geen enkel pluspunt te noemen

Reacties

Rekha Corbeek 19-2-2020 - 10:17
Goedendag meneer/mevrouw de Jong,

Bedankt voor uw bericht, waarin u aangeeft dat uw schoonouders door onze adviseur benaderd zijn met onjuiste informatie. Wat vervelend om te horen! Wij trainen onze adviseurs om zo duidelijk en transparant mogelijk te communiceren. Wanneer dit bij uw schoonouders niet is gebeurd dan spijt mij dit enorm!

Uw schoonouders hebben inderdaad na ontvangst van het contract van Huismerk Energie nog 14 dagen bedenktijd. Omdat ik verder geen gegevens van hen heb, kan ik dit helaas niet in de gaten houden.

Wanneer u het fijn vindt dat ik dit voor u volg, neemt u dan even rechtstreeks contact met mij op? U kunt mij het beste bereiken via info@huismerkenergie.nl of telefonisch op 088- 105 11 22.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groeten,

Rekha Corbeek
Huismerk Energie!
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Facturering: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 1
Online dienstverlening: n.v.t.
Overstapproces: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
doze 10-1-2020 - 16:53

Huismerk,

U werkt samen met telemarketingbedrijven (?) die onvolledige en onjuiste informatie verkopen.
ik ben door Energiebesparen.nl niet en verkeerd geïnformeerd over de boetebepaling en u heeft de boete voor mijn overstap niet vergoed. Hierdoor kost mijn tijdelijk contract met uw bedrijf mij 250 euro uit eigen zak. Als u van plan bent om die boete niet te betalen zou ik willen adviseren dat geen moeite meer steekt in het overrompelen en overhalen van klanten die bij een ander bedrijf uiteindelijk veel beter terecht zijn. En het is aan u om een duidelijke en eerlijke opdracht te geven aan de bedrijven die u voor u laat bellen om klanten over te halen.

G. Doze

  • Duidelijke en eerlijke berichtgeving.. nu zegt u: eigen schuld dikke bult

Navigatie