De onafhankelijke energievergelijker
Ben Woldring
Vragen? Stuur ons een Whatsapp-bericht
NLE
71% van de klanten raadt NLE aan.
22% zegt NLE misschien aan te raden.

NLE ervaringen, informatie & beoordeling

Om u te helpen bij uw keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van NLE geven. Twijfelt u nog? Lees dan de NLE ervaringen en beoordelingen. Is NLE uw energieleverancier en wilt u zelf een ervaring en/of beoordeling over NLE plaatsen? Bij klantervaringen kunt u uw ervaringen en beoordeling over NLE met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van NLE
Het voordeligste actiepakket van NLE!
Modelcontract Groene Stroom en Gas
Jaarprijs
€ 2063,79
Aanmelden
Dit pakket kunt u nog niet via ons bestellen
71%
van 92 klanten zou deze leverancier aanbevelen
22% misschien 8% niet

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klantenservice: 1
Facturering: 1
Prijsstelling: 1
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Waheed Nawaz 6-6-2020 - 09:10

Nooit in zee gaan met NLE ik zat tussen 2015 en 2018 in de WSPN schuldhulp en daarna had was ik schuldvrij nu heb ik een rekening gekregen uit 2015 die ik niet ken en het is ook nog verjaard. Ze zeggen dat ze mij jaarlijks hebben een herindering hebben gestuurd maar het niet kunnen aantonen dat liegen ze want als je onder bewind was kan dat niet. Dit doen ze wel eens vaker maar ik laat het gewoon voor de rechter komen. Dit is een super maffia bedrijf nooit bij gaan!

  • Geen
  • Alles
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
4
Duurzaamheid: 7
Klantenservice: 2
Prijsstelling: 6
Online dienstverlening: 2
Facturering: 1
Overstapproces: 6
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Rijkse 30-5-2020 - 17:21

Ik ben 8 jaar klant geweest bij NLE en tot vorig jaar toe tot tevredenheid. Sinds eind juni 2019 hebben we zonnepanelen en keurig aangemeld in het register. Bij de afrekening over 2019 zat een fout in de jaarnota 2019 en kregen we niet terug wat we verwacht hadden. Liander had het telwerk niet aangezet in het landelijk register. Wat bleek was dat de teruglevering van 1230 kWh in 2019 niet was verrekend op de factuur. Ik heb hier op 3 februari j.l melding van gemaakt bij NLE met foto's van de telwerken verbruik en teruglevering met het verzoek dit netjes te corrigeren. Ik ben meer dan 10 weken aan het lijntje gehouden en uiteindelijk geven ze aan dat ze dit niet gaan vergoeden. Dit is echt onbehoorlijk gedrag waarbij NLE ernstig in gebreke is gebleven. Het is juridisch ook ongeoorloofd en zullen deze zaak altijd verliezen. Daarbij wordt je zelf nooit teruggebeld en vind er nooit schriftelijke communicatie plaats door NLE; ook geen onderbouwing waarom ze niet gaan verrekenen. Een waarschuwing dus voor nieuwe klanten. En NLE de kans te geven hun fout eindelijk eens te gaan herstellen en niet zeggen dat er hier helaas gegevens bekend zijn even mijn klantnummer: 4621559

  • Sinds eind 2011 lid en lid gebleven tot eind 2019.
  • 1. Doen waar je als klant recht op hebt en dat is een eerlijke factuur die ook gecorrigeerd wordt indien er een fout is gemaakt. Dus gewoon de 1230 kWh (ca. 280 euro) over 2019 vergoeden!
  • 2. Klanten terugbellen en proactief op de hoogte houden van de status
  • 3. Schriftelijk bevestigen van de communicatie; anders is een belofte blijkbaar niets waard.
  • 4. Alsnog de jaarrekening over 2019 corrigeren en de verschuldigde teruglevering wel vergoeden
  • 5. Excuses aanbieden voor deze teleurstellende gang van zaken zodat andere klanten zien dat hun gedrag is verbeterd.

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 3-6-2020 - 15:27
Beste Rijkse,

Ik begrijp dat dit een zeer vervelende situatie is, daarom kijken wij dit graag verder voor u na. Er is intern een klachtenproces gestart, op deze manier krijgt u een vaste contactpersoon toegewezen. De behandelaar van uw klacht neemt, naar verwachting, binnen 5 werkdagen contact met u op. Helaas is op dit moment wat drukker dan normaal, uiteraard doen wij ons best om binnen de aangegeven termijn te reageren. Onze excuses voor de eventuele vertraging.

Met vriendelijke groet,

NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Facturering: 1
Overstapproces: 1
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Lisette 28-5-2020 - 22:46

Na de overstap naar een andere energieleverancier heb ik 1 termijn teveel overgemaakt naar NLE.
Dus het verzoek gedaan bij NLE om het teveel betaalde bedrag (€ 117,-) even terug te storten op mijn rekening.
Wat schertst de verbazing: dat gaat NLE helemaal niet doen!
In het energiecontract blijkt ineens een rekeningnummer te staan wat helemaal niet van mij is. Daar zou de teveel betaalde termijn op teruggestort zijn.
Meerdere malen contact gehad met de klantenservice van NLE. De beste mevrouw Bo, die telkens in de mailconversatie schrijft
mij te hebben gebeld zonder resultaat....(geen gemiste oproep gezien hoor), weigert zich in te spannen om dit probleem even netjes op te lossen. Dus als het aan Bo ligt kan ik fluiten naar de € 117,-
Ik laat het hier natuurlijk niet bij zitten.

Ik raad niemand aan zaken te doen met NLE!

A Smids 27-5-2020 - 17:38

Kreeg bericht van NLE dat mijn opzegtermijn voorbij was en ik dus klant word bij NLE Ik heb me NIET aangemeld en ben niet van plan over te stappen naar NLE
Op mijn protest alleen de mededeling te laat U moet dan de volledige boete betalen Wie doet zoiets klantonvriendelijkheid? Ik moet nu wel naar NLE maar met grote tegenzin

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 28-5-2020 - 14:12
Beste A. Smids,

Vanaf de aanmelding heeft u altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd om uw contract kosteloos te annuleren. Als u een opzegging buiten deze periode doorgeeft, dan brengen wij helaas wel een opzegboete in rekening. U geeft aan dat u zich niet heeft aangemeld, echter geeft u wel aan dat u wil opzeggen, was u wel op de hoogte van de aanmelding? Wij willen dit uiteraard verder voor u onderzoeken, echter kan ik uw contact niet inzien vanwege het ontbreken van uw gegevens. Ik raad daarom aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

NLE Webcare
Beoordeling
3
Facturering: 6
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 1
Online dienstverlening: 4
Overstapproces: 6
Duurzaamheid: 5
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
fam. 7-5-2020 - 11:23
Overgestapt via Gaslicht.com

Recent tel. kontakt opgenomen met de klantenservice nav een factuur, waarin met andere (duidelijk hogere) tarieven werd gerekend dan in mijn contract was overeengekomen. Hier naar gevraagd. Uitleg was dat kort voor het ingaan van het contract door de overheid was bepaald dat de energietarieven van met name gas met 8 cent omhoog was gegaan. Op mijn vraag of ik daarvan in kennis gesteld ben, zodat ik daar evt op had kunnen anticiperen. De tarieven waren nu namelijk niet meer conform afspraak (1 jaars-contract).

Het antwoord was, dat we daarvan in kennis gesteld zijn, maar als ik het er niet mee eens zou zijn, moest ik maar een brief schrijven aan de overheid.....! Dat was hun probleem niet.

Een dergelijke “klantvriendelijke” reactie heb ik niet eerder van een klantenservice van wat voor een bedrijf dan ook gehad en ik vind ook echt dat niet zou moeten kunnen.Voor mij in ieder geval reden om per direct bij dit bedrijf weg te gaan en nooit meer terug te komen.



  • Transparantie naar klant
  • Betere selectie klantenservicemedewerkers / betere scholing

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 20-5-2020 - 14:32
Beste Fam.,

Dat u deze reactie van onze klantenservice heeft ontvangen is absoluut niet bedoeling. Ik heb helaas geen gegevens van u aangetroffen bij dit bericht, hierdoor kan ik niet bekijken met welke collega u heeft gesproken. Wel wil ik u onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak.

Per 1 januari, van ieder jaar, worden de belastingtarieven als energiebelasting en ODE (Opslag Duurzame Energie) aangepast door de overheid. Jammer genoeg kan niemand in Nederland hier wel of niet voor kiezen, dit geldt voor de gehele energiebranche. Wij dragen deze kosten uiteraard ook weer af. Dit is de reden dat u alleen de kale leveringstarieven (excl. energiebelasting en ODE) vast kunt kunt zetten bij het aangaan van een contract. Als u een vast contract heeft, dan wijzigt een energieleverancier dit kale leveringstarief niet.

Voor een energieleverancier is het pas kort van te voren duidelijk in welke mate een tarief wordt verhoogd of verlaagd. Wel ziet u vaak al in het nieuws bepaalde schattingen terug. Omdat het gaat om een wijziging die ieder jaar gemaakt kan worden, hebben wij dit opgenomen in onze algemene voorwaarden.

Met vriendelijke groet,

NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: 1
Overstapproces: 1
Klantenservice: 1
Facturering: 1
Prijsstelling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Marjolein Postma-Ferwerda 3-5-2020 - 17:23

We zijn sinds 2012 klant bij NLE en hadden vertrouwen in een goede prijsstelling en service. Sinds 2015 kregen wij de thermostaat ANNA, die na 3 jaar maandelijkse aflossing van ons zou zijn. Wat schetst onze verbazing?? We blijken nog steeds te betalen voor ANNA; het bedrag komt alleen niet meer voor op de jaarafrekening, zodat het niet opvalt. We betalen dus al meer dan 2 jaar onterecht voor een dienst die ze niet leveren en wat niet is afgesproken. Gebeld met de klantenservice: "jammer dan, niets aan te doen, u heeft gelijk, maar we betalen niet terug met terugwerkende kracht. Ik kan alleen per vandaag de dienst opzeggen." Betalen voor iets wat ze niet leveren??? Dus een klacht ingediend, maar niets gehoord. Ze hebben ons nu als trouwe klant echt weggejaagd. We gaan per direct op zoek naar een nieuwe energieleverancier, ook al betekent dat een opzegboete.

  • Geen
  • Klantenservice beter opleiden, zodat ze een professioneel gesprek kunnen voeren.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Duurzaamheid: n.v.t.
Prijsstelling: 1
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Kranenburg 30-4-2020 - 01:34

Half jaar geleden overgestapt na beloftes van goedkopere tarieven. Sindsdien betaal ik iedere maand veel meer. Na jaren niet bij te hoeven betalen moest ik rekening houden met een extra bedrag van rond de 300€, en ja ik heb de maandelijkse betaling opgehoogd met 15€ ivm de bijkomende kosten gesteld door de overheid, omdat ik liever niet bij wil betalen...
Ze lokken je met een mooi aanbod, let op dat je niet aan een contract van 5 jaar vast komt te zitten, de overstap was nu erg duur, maar blijven bij dit bedrijf kost me denk ik uiteindelijk nog meer...kortom niet doen!!!!

Opmerking van Gaslicht.com 30-4-2020 - 08:25
Beste mevrouw Kranenburg,

Wat vervelend om te lezen dat uw overstap zo is uitgepakt. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik heb de leverancier een bericht gestuurd zodat zij de mogelijkheid hebben om op uw bericht te reageren en zo mogelijk tot een oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,
Rita namens Gaslicht.com

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 8-5-2020 - 13:45
Beste meneer/mevrouw Kranenburg,

Ik heb geen gegevens van u ontvangen bij dit bericht, daarom kan ik uw contractgegevens helaas niet bekijken. Ik begrijp dat het vervelend is dat u te maken heeft met hogere kosten of een hoger termijnbedrag. Onze klantenservice wilt dit graag samen met u bekijken, daarom adviseer ik u om daar uw vragen over uw kosten te stellen.

Met vriendelijke groet,

NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Facturering: 4
Duurzaamheid: 2
Overstapproces: 2
Klachtenafhandeling: 2
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 3
Online dienstverlening: 2
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Michael 28-4-2020 - 19:25

Ik ben tijdens de Coronacrisis afgesloten van energie. Zat in het buitenland en kon niet terugkomen om de boel te regelen. Vreselijk bedrijf, op het criminele af!

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 8-5-2020 - 13:37
Beste Michael,

Dat is een erg vervelend situatie, onze excuses voor het ongemak. Ik kan u helaas niet via deze weg verder helpen, omdat ik geen gegevens van uw heb ontvangen bij deze review. Heeft u al contact opgenomen met onze klantenservice? Op deze manier kunnen wij altijd bekijken wat wij voor u kunnen betekenen, vooral tijdens deze coronacrisis.

Met vriendelijke groet,

NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
3
Facturering: 10
Duurzaamheid: 5
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Thijs 25-4-2020 - 14:49

Zeer slechte ervaring! Enorm spijt dat ik hiermee in zee ben gegaan. Ze zouden eventuele boete vergoeden (deze was €500) en ben nu inmiddels een jaar bezig om het geld terug te krijgen. Laatste contact met klantenservice zou het binnen 6-8weken geregeld worden, maar we zijn weer 10 weken verder en nog niks. Laat staan dat t een fractie is van het bedrag €135! Zeer triest dit!

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 8-5-2020 - 13:41
Beste Thijs,

Dat is inderdaad niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak. Een boete van een particulier contract kan niet hoger zijn dan € 250,-, volgens de richtlijnen van de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Wij vergoeden dan ook maximaal € 250,-, zoals ook in onze contracten wordt weergegeven. Ik heb helaas geen gegevens bij dit bericht ontvangen, daarom kan ik uw eerdere contact niet terugzien. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan adviseer ik u om contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Gaslicht.com. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
4
Online dienstverlening: 6
Overstapproces: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: 2
Prijsstelling: 5
Klachtenafhandeling: 2
Facturering: 6
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Nieuwenhuizen 21-4-2020 - 12:31

Waanzinnig slechte service. Als zakelijke klant gemaild of telefonisch contact niet mogelijk.
Verlengingsvoorstel; na mijn reactie nimmer meer iets gehoord.
Slecht, slechter slechts. De overtreffende trap.

  • Geen
  • Service en terugkoppeling n.a.v. vragen.
Opmerking van Gaslicht.com 22-4-2020 - 11:07
Beste lezer,
Jammer dat u zo teleurgesteld bent. Ik heb de leverancier een bericht gestuurd en geef ze zo de kans om te reageren.
Met vriendelijke groet,
Rita namens Gaslicht.com

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 8-5-2020 - 13:35
Beste meneer/mevrouw Nieuwenhuizen,

Wat vervelend dat u deze ervaring met onze klantenservice heeft, onze excuses voor het ongemak. Ik kan helaas, vanwege het ontbreken van uw gegevens, niet bekijken waarover u een vraag heeft gesteld. Ik raad aan om telefonisch contact met ons op te nemen, zodat wij u verder kunnen helpen.

Ik wens u alvast een fijn weekend toe!

Met vriendelijke groet,

NLE Webcare

Navigatie